RAPPORTDel 3: Kvalitetsrapporten - undersøgelse af kvalitetsrapportens betydning for praksis på skoler og i kommuner2011 Hvordan bruger kommuner og folkeskoler kvalitetsrapporter? Læs mere
NOTATStatus i Tvillingehuset efter projektet2011 Hvilke erfaringer har Tvillingehuset i Ishøj Kommune fra projektet om negativ social arv? Og hvordan inddrager Tvillingehuset erfaringerne i deres nuværende pædagogiske arbejde? Læs mere
PAPEREquity through interventions - paper for ECER 20112011 To konsulenter i EVA har skrevet paperet "Equity through interventions? – Tracing the possibilities and challenges of a project model". Paperet er præsenteret på The European Conference on Educational Research (ECER) i Berlin i september 2011. Læs mere
RAPPORTAnalyse af indsatsen på Gildbroskolen2011 EVA har analyseret den indsats, som Gildbroskolen i Ishøj Kommune har iværksat i forbindelse med et projekt om at bryde den negative sociale arv. Læs mere
RAPPORTAnalyse af indsatsen i Gildbro SFO2011 EVA har undersøgt den indsats, som Gildbro SFO i Ishøj Kommune iværksatte i forbindelse med et projekt om at bryde den negative sociale arv. Læs mere
RAPPORTMidtvejsevaluering af Tosprogs-taskforcen i grundskolen2011 EVA har evalueret Uddannelsesstyrelsens Tosprogs-taskforce og dens aktiviteter for at højne tosprogede elevers faglige niveau. Læs mere
RAPPORTSkolepraktik i erhvervsuddannelserne2011 EVA har undersøgt, hvordan erhvervsskolerne arbejder med at skabe gode skolepraktikforløb for eleverne. Læs mere
RAPPORTForsøg med toårig hf-uddannelse for unge med ASF - delevaluering2011 EVA har undersøgt, hvordan og i hvilken grad det er lykkedes Aalborg Katedralskole at konsolidere et bæredygtigt hf-forløb til unge med autismespektrumforstyrrelser. Læs mere
MAGASINGymnasiet efter reformen. Viden og debat 20112011 EVA følger op en række af de vigtigste temaer for gymnasierne efter reformen i 2005. Læs mere
RAPPORTUndervisningsdifferentiering som bærende pædagogisk princip2011 EVA har undersøgt, hvordan folkeskoler arbejder med at differentiere undervisningen, og om en styrkelse af lærernes evalueringsfaglighed kan have betydning for, om de kan undervise differentieret. Læs mere