DEBATDet er en stor fejl, når voksne tror, at de skal styre børns leg Voksne kan understøtte børns leg ved at anerkende og hjælpe den på vej – og passe på, at vi ikke ødelægger den. Læs mere
pressemeddelelseIngen grund til karakterpanik - flere kommer ind på en videregående uddannelse Selvom et karaktersnit på over 10, 11 eller 12 kan virke skræmmende højt for mange, så viser årets optagelsestal, at der er mange, der får deres uddannelsesønsker opfyldt, også uden de tårnhøje gennemsnit, fortæller Camilla Thorgaard fra Dan-marks Evalueringsinstitut. Læs mere
PressemeddelelsePædagoguddannelsen har tomme pladser mange steder i landet Samfundet får brug for flere pædagoger de kommende år, i takt med at børnetallet stiger. Men flere steder i landet er der ledige uddannelsespladser på pædagoguddannelsen. Læs mere
ArtikelFlere børn, men færre nye pædagoger Der kommer flere børn i fremtiden, men færre nye pædagoger til at passe dem. For femte år i træk har færre unge søgt om optagelse på pædagoguddannelsen. Læs mere
Artikel "Vi er blevet meget bedre til at stimulere børnenes leg" I Børnehusene Kokkedal arbejder det pædagogiske personale med metoden "Fælles legemanuskripter", som styrker børnenes legekompetencer. Manuskripterne bruger de voksne til selv at blive bedre legere, så de kan guide børnene ind i bedre og flere legerelationer. Læs mere
ArtikelSådan kan pædagoger bedst hjælpe legen på vej Legen har en værdi i sig selv og skal være en gennemgående del af et dagtilbud, står der i den styrkede pædagogiske læreplan. Men hvorfor er leg så vigtig for børn? Og hvordan kan I som pædagogisk personale bedst hjælpe legen på vej? Læs mere
Guide4 veje til bedre eksamensoplevelser Halvdelen af de studerende ser positivt på eksamen. Særligt fire forhold ser ud til at hænge sammen med den gode eksamensoplevelse. Læs mere
Artikel 7 gode råd fra legeforskeren: Sådan kan I styrke børnenes legerelationer Få legeforsker Ditte Winther-Lindqvists syv bedste råd til at styrke børnenes leg i jeres dagtilbud. Læs mere
DEBATDer er brug for et tættere samarbejde mellem børnehave, SFO og skole Dagtilbud, SFO og skole skal skabe en fælles pædagogisk forståelse af, hvad det vil sige at være parat til overgangen fra dagtilbud. Læs mere
DialogkortDialogkort til hjernen og kroppen Få inspiration til, hvordan I som pædagogisk personale kan bruge dialogkort til at arbejde med hjernen og kroppen indenfor dagtilbudsområdet. Læs mere