RAPPORTDel 3: Kvalitetsrapporten - undersøgelse af kvalitetsrapportens betydning for praksis på skoler og i kommuner2011 Hvordan bruger kommuner og folkeskoler kvalitetsrapporter? Læs mere
EVA undersøgerTosprogs-taskforce i grundskolen Find vores udgivelser om, hvordan Tosprogs-taskforcens har arbejdet med at styrke udviklingen af indsatser over for tosprogede elevers faglige niveau i fem samarbejdskommuner. Læs mere
NOTATStatus i Tvillingehuset efter projektet2011 Hvilke erfaringer har Tvillingehuset i Ishøj Kommune fra projektet om negativ social arv? Og hvordan inddrager Tvillingehuset erfaringerne i deres nuværende pædagogiske arbejde? Læs mere
PAPEREquity through interventions - paper for ECER 20112011 To konsulenter i EVA har skrevet paperet "Equity through interventions? – Tracing the possibilities and challenges of a project model". Paperet er præsenteret på The European Conference on Educational Research (ECER) i Berlin i september 2011. Læs mere
RAPPORTAnalyse af indsatsen på Gildbroskolen2011 EVA har analyseret den indsats, som Gildbroskolen i Ishøj Kommune har iværksat i forbindelse med et projekt om at bryde den negative sociale arv. Læs mere
RAPPORTAnalyse af indsatsen i Gildbro SFO2011 EVA har undersøgt den indsats, som Gildbro SFO i Ishøj Kommune iværksatte i forbindelse med et projekt om at bryde den negative sociale arv. Læs mere
RAPPORTMidtvejsevaluering af Tosprogs-taskforcen i grundskolen2011 EVA har evalueret Uddannelsesstyrelsens Tosprogs-taskforce og dens aktiviteter for at højne tosprogede elevers faglige niveau. Læs mere
RAPPORTSkolepraktik i erhvervsuddannelserne2011 EVA har undersøgt, hvordan erhvervsskolerne arbejder med at skabe gode skolepraktikforløb for eleverne. Læs mere
ProjektUndersøgelse af undervisningsdifferentiering 2011 Undervisningsdifferentiering blev i 1993 et bærende pædagogisk princip for undervisning i folkeskolen. EVA har undersøgt, hvordan skolerne arbejder med at differentiere undervisningen, og om en styrkelse af lærernes evalueringsfaglighed kan have betydning for undervisningsdifferentieringen. Læs mere
RAPPORTUndervisningsdifferentiering som bærende pædagogisk princip2011 EVA har undersøgt, hvordan folkeskoler arbejder med at differentiere undervisningen, og om en styrkelse af lærernes evalueringsfaglighed kan have betydning for, om de kan undervise differentieret. Læs mere