RedskabTegn på læring II2018 Tegn på læring II hjælper pædagogiske ledere og medarbejdere i arbejdet med at udvikle en evaluerende pædagogisk praksis, der styrker læringsmiljøet og kommer børnegrupperne til gavn. Læs mere
MagasinEVA TEMA: Evaluerende pædagogisk praksis2018 Få inspiration til, hvordan man som dagtilbud kan få en stærk evalueringskultur, der styrker det pædagogiske læringsmiljø. Læs mere
ArtikelDialogkort til evaluering af den pædagogiske praksis Følg dialogkortets tre trin til en bedre faglig dialog om jeres pædagogiske læringsmiljø, og hvad det betyder for børnene. Læs mere
ArtikelEksperter: Her er faldgruberne, du skal undgå, når I evaluerer Uklare mål og for mange evalueringskoncepter på samme tid er nogle af de faldgruber, du skal styre uden om i jeres arbejde med en evalueringskultur. Læs mere
Artikel"Vi fik flere faglige samtaler om børn og pædagogik" ERFARINGER FRA RUDERSDAL: Alle dagtilbud i Rudersdal Kommune har de sidste fem år arbejdet systematisk med at undersøge og evaluere deres pædagogiske arbejde. Det har givet bedre faglig dialog – og større engagement fra forældrene. Læs mere
ArtikelBliv bedre til at se, hvornår I lykkes Eksperter: En evalueringskultur giver jer indsigt i, hvad I gør godt i jeres pædagogiske læringsmiljø. Men det kræver fravalg og prioritering, og at I har et klart mål med det, I vil. Læs mere
PRESSEMEDDELELSEGymnasieelever taber ved at komme til eksamen i naturvidenskabelige højniveaufag Hvis du har matematik eller fysik som højniveaufag i gymnasiet, vil du gennemsnitligt set få lavere karakterer til både mundtlig og skriftlig eksamen, end du fik i årskarakterer. Derimod får du gennemsnitligt set den samme karakter til eksamen, som du fik i årskarakter i fagene dansk, engelsk og samfundsfag. Læs mere
ProjektMåling i dagtilbud Med måling kan man arbejde systematisk med kvalitet i dagtilbud. Måling gør det muligt at iagttage udvikling på sigt og dermed udpege områder, der er særligt gode eller som har behov for et løft. Læs mere
TemaKaraktergivning i gymnasiet Find vores udgivelser om karaktergivning på gymnasiet, hvordan det karakterfri gymnasium fungerer, og hvilke udfordringer der er ved 7-trins-skalaen. Bliv klogere på, hvordan karakterer påvirker elevers tilgang til læring. Læs mere
ArtikelGymnasieelever er usikre på, hvad de bliver bedømt på, når de får karakterer Det er ikke tydeligt for eleverne i gymnasiet, hvad karakterer præcist er et udtryk for. Den manglende gennemsigtighed i lærernes bedømmelse gør, at eleverne ikke ved, hvad de vurderes på, og hvornår de vurderes. Læs mere