ProjektEvalueringskultur på personalemøder Find vores udgivelser om evalueringskulturen på personalemøder i daginstitutioner, og få inspiration til at se på evalueringskulturen i eget dagtilbud. Læs mere
MinianalyseEvalueringsaktivitet på personalemøder i daginstitutioner2022 Denne minianalyse undersøger, hvordan evalueringskulturen ser ud på personalemøder i dagtilbuddene efter den styrkede pædagogiske læreplan er trådt i kraft. Analysen viser udviklingen i evalueringsaktivitet på personalemøderne og undersøger, hvordan evalueringskultur kommer til udtryk på personalemøder. Læs mere
ArtikelEn god evalueringskultur i dagtilbud skaber kvalitet for både børn og personale En minianalyse fra EVA undersøger, hvordan der arbejdes med evaluering på personalemøder og kan være med til at inspirere til at udvikle egen praksis. Læs mere
ArtikelTidlig SFO betyder skoleforberedelse for flere og flere børn allerede som 4-årige Den stigende brug af tidlig SFO betyder, at børn i en stadigt tidligere alder skal forholde sig til skolen igennem skoleforberedende aktiviteter i børnehaven. Men vi mangler viden om, hvordan de skoleforberedende aktiviteter tilrettelægges, og hvad det tidlige stop i børnehaven betyder for børnenes trivsel og udvikling. Læs mere
ARTIKELForsker: Gode overgange handler om kontinuitet i læring Få den internationale ekspert i overgange Robert Perrys råd til gode overgange mellem børnehave, sfo og skole. Læs mere
ArtikelForældre efterlyser mere vejledning fra deres børns pædagoger Er Emils sprog alderssvarende? Er Clara også begyndt at slå i børnehaven, og hvordan kan vi tackle det? Er Sofie klar til at komme i skole til sommer? Mange forældre efterlyser ifølge en undersøgelse fra EVA mere vejledning fra deres børns dagtilbud i, hvordan de kan styrke børnenes trivsel, udvikling og læring. Læs mere
RapportStyrkede overgange fra dagtilbud til grundskole2016 Hvordan skaber skole og børnehave en mere sammenhængende overgang for børnene, og sikre, at flere børn inkluderes i en god skolestart? EVA har fulgt seks kommuners arbejde med et styrket fagligt samarbejde. Læs mere
temaForældresamarbejde EVA’s udgivelser hjælper dig som fagperson til at styrke forældresamarbejdet om børns læring og øge dialogen om barnets trivsel, udvikling og læring. Læs mere
RAPPORTSamarbejde mellem forældre og daginstitutioner2016 Hvordan bliver hverdagens forældresamarbejde organiseret af vuggestuer og børnehaver? Og hvilke muligheder og udfordringer oplever forældre og pædagoger i samarbejdet? Læs mere
ArtikelNår barnet bliver gjort til studieobjekt Der er en risiko for, at børn bliver mere til studieobjekter end til subjekter, når det pædagogiske arbejde dokumenteres. Som pædagog skal du også rette blikket mod dig selv, ikke kun mod barnet, mener forsker Anette Emilson. Læs mere