DEBAT Uddan de unge digitalt Ikke alene kræver fremtidens arbejdsmarked flere faglærte. Det kræver i høj grad også faglærte, der er uddannet til at begå sig på et stadig mere digitaliseret arbejdsmarked og samfund. Læs mere
ARTIKEL5 veje til et styrket forældresamarbejde Et godt forældresamarbejde er afgørende for at fremme børns trivsel, udvikling og læring i daginstitutioner. På baggrund af en ny undersøgelse kan EVA tegne 5 veje til et styrket forældresamarbejde. Læs mere
ARTIKELForsker: Gode overgange handler om kontinuitet i læring Få den internationale ekspert i overgange Robert Perrys råd til gode overgange mellem børnehave, sfo og skole. Læs mere
DEBATTre ting kan få de unge til at vælge en erhvervsuddannelse Det er hverken dårligt ry eller manglende praktikpladser, der får unge til at fravælge erhvervsuddannelse. Når elever i 9. og 10. klasse ikke engang overvejer muligheden, skyldes det helt andre faktorer. Læs mere
ARTIKEL3 ting kan løfte pædagoguddannelsen To år efter den nye pædagoguddannelse trådte i kraft, er der stadig knaster på vejen til at nå reformens formål. EVA’s direktør Mikkel Haarder giver her tre bud på, hvad der kan give Danmarks største uddannelse et kvalitetsløft. Læs mere
PRESSEMEDDELELSEKun hver 2. pædagogstuderende mener, at kvaliteten af uddannelsen er god Kun halvdelen af de studerende på den nye pædagoguddannelse vurderer, at kvaliteten af uddannelsen er god, og hver fjerde studerende føler sig ikke fagligt udfordret. Læs mere
PRESSEMEDDELELSEErhvervsuddannelser kan styrkes, hvis undervisere samarbejder mere om undervisningen Der ligger stadig et stort uudnyttet potentiale i, at underviserne på erhvervsskoler samarbejder om at gennemføre undervisning i fællesskab og om at evaluere undervisningen – og dermed bliver bedre undervisere. Læs mere
ArtikelSådan ser et godt samarbejde mellem lærere og pædagoger ud EVA har med baggrund i forskningslitteratur identificeret 5 kendetegn ved et velfungerende samarbejde mellem lærere og pædagoger om undervisningen i grundskolen. Læs mere
ARTIKEL5 centrale spørgsmål til understøttende undervisning Diskuter disse 5 spørgsmål og få mere fokus på, hvordan I kan bruge understøttende undervisning til at udvikle den gode undervisning på jeres skole. Læs mere
PRESSEMEDDELELSESkoler mangler pædagogisk formål med understøttende undervisning Næsten halvdelen (45 %) af folkeskolerne har ikke et klart fokus med den understøttende undervisning. Skolerne har vanskeligt ved at sætte ord på, hvad understøttende undervisning skal, og hvordan den styrker elevernes læring og trivsel. Læs mere