DebatSådan får vi verdens bedste dagtilbud Dagtilbuddene risikerer ikke at leve op til borgernes forventninger. Derfor skal politikerne have fire vigtige ting for øje, når de udformer den kommende børneplan. Læs mere
MinitopmødePå vej mod en ambitiøs børneplan: Hvordan får Danmark verdens bedste dagtilbud? Danske Professionshøjskoler, Tænketanken DEA og Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) inviterer til minitopmøde om den kommende børneplan. Deltag i debatten med uddannelses- og forskningsminister Ane Halsboe-Jørgensen og områdets interessenter. Læs mere
PowerpointUndervisningsdifferentiering i grundskolen2018 Få her viden om undervisningsdifferentiering som PowerPoint. PowerPoint indeholder korte videoklip med inspiration fra praksis. Læs mere
ArtikelNyt skoleår: Grib elevernes lærelyst og motivation Efter en lang sommerferie glæder mange elever sig til at komme i skole igen. Læs mere
DebatSæt fokus på klasseledelse fra første skoledag Nu begynder et nyt skoleår, og det bør være en anledning til at arbejde med både nye og gamle relationer. For gode relationer opstår ikke af sig selv. Læs mere
Plakat7 veje til bedre digitale læringsforløb2019 Her får I syv konkrete bud på tiltag, der kan være med til at forbedre jeres digitale læringsforløb på voksen- og efteruddannelser. Lige til at printe og hænge op til inspiration. Læs mere
Artikel"Det tager tid, før det bliver rigtig godt" Mange virksomheder kan ikke undvære medarbejderne i arbejdstiden og er derfor svære at overtale til at sende dem på efteruddannelse. På HF & VUC Fyn har man forsøgt at komme den udfordring til livs ved at tilføje digitale læringsforløb til uddannelsesudbuddet. Læs mere
DebatDigitale læringsforløb er ikke et quick fix Vellykkede digitale læringsforløb etableres ikke i et snuptag. Det kræver tid, penge og tålmodighed og ledelsesmæssig prioritering og opbakning er afgørende. Det viser en undersøgelse af erfaringerne med digitalisering af VEU. Læs mere
DebatTeamsamarbejde må ikke blive et mål i sig selv Det professionelle samarbejde fylder meget i skolens hverdag. Derfor er det vigtigt at kunne se forskel på et tilsyneladende godt samarbejde og et samarbejde, der reelt er fagligt givende. Læs mere
ProjektErfaringer med digitalisering af VEU Hvordan er erfaringerne med at tilrettelægge voksen- og efteruddannelse (VEU) som e-læring og blended learning? Hvor udbredt er brugen af digitale læringsplatforme, og hvordan vurderer institutionerne behovet for at afdække deres digitale parathed? Læs mere