RapportOrganiseringer i indskolingen2023 I denne rapport dykker vi ned i, hvordan en række skoler organiserer overgange og skift ved skolestart, i skolehverdagen og over tid i indskolingen. Læs mere
ProjektOvergange i indskolingen Børn gennemgår flere overgange og skift i de første år af deres skoletid. De skifter fra børnehave til skole, mellem skole og skolefritidsordning (SFO) og fra et klassetrin og til det næste. Læs mere
KatalogPraksisfaglig undervisning2023 Med praksisfaglige undervisningsformer kan man skabe en mere nuanceret og varieret undervisning. Men hvordan kan praksisfaglig undervisning se ud på tværs af skolens fag? Læs mere
ProjektPraktisk og varieret undervisning Hvordan kan en mere praktisk og varieret undervisning se ud? Og hvordan kan det styrke elevernes motivation og faglige udbytte? Dette har EVA undersøgt. Læs mere
InspirationskatalogPriU – på vej mod praksisfaglighed i udskolingen2023 Materialet giver idéer til praktiske og varierede aktiviteter i matematik- og danskundervisningen. Det er udviklet til de skoler, der er med i det tværkommunale udviklingsprojekt om praksisfaglighed (PriU), men alle med interesse i praktisk og varieret undervisning kan læse med. Læs mere
RapportRapport om indhold og kvalitet i fritids- og klubtilbud2023 Baseret på en spørgeskemaundersøgelse. Lederne af danske fritids- og klubtilbud svarer på, hvordan tilbuddene pædagogisk arbejder med børn og unge. Læs mere
ProjektIndhold og kvalitet i fritids- og klubtilbud Danmarks Evalueringsinstitut har i en spørgeskemaundersøgelse blandt lederne af landets fritids- og klubtilbud undersøgt indholdet og kvaliteten af de danske fritids- og klubtilbud. Læs mere
FormidlingsproduktCentrale pointer om indhold og kvalitet i fritids- og klubtilbud2023 Formidlingsproduktet præsenterer centrale pointer fra Danmarks Evalueringsinstituts undersøgelse af indhold og kvalitet i danske fritids- og klubtilbud. Læs mere
ProjektGrundfagsundervisningen i naturvidenskabelige fag på erhvervsuddannelserne Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) og Det Nationale Naturfagscenter (Astra) har undersøgt potentialer og udfordringer ved grundfagsundervisningen i naturfag, biologi, fysik og kemi på erhvervsuddannelserne. Læs mere
RapportNaturfag, biologi, fysik og kemi som grundfag på erhvervsuddannelserne2023 I denne rapport præsenterer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) en undersøgelse af potentialer og udfordringer ved grundfagsundervisningen i naturfag, biologi, fysik og kemi på erhvervsuddannelserne. Undersøgelsen er gennemført i samarbejde med Astra, Det Nationale Naturfagscenter. Læs mere