EVA undersøgerIt og digital dannelse i gymnasierne Hvordan kan ledere og lærere på gymnasierne gribe arbejdet med it og digital læremidler an? Læs mere
ArtikelGode råd til gymnasieledere om digital dannelse Lær af andre gymnasiers gode erfaringer, og byg et stærkt fundament for elevernes digitale dannelse hos jer. Læs mere
RAPPORTIt og digital dannelse i gymnasiet - en erfaringsopsamling2017 Hvordan kan man bruge it og digitale hjælpemidler til at løfte elevens læring i gymnasiet? Læs mere
TEMADigitalisering i gymnasiet Hvordan bruger gymnasier digitale teknologier i undervisningen? Hvordan sikrer man, at eleverne får et fagligt udbytte af de digitale teknologier? Her får du et overblik over EVA's viden om den digitale undervisning i gymnasiet. Læs mere
UdgivelseIt som pædagogisk værktøj på erhvervsuddannelserne2017 Sådan kan I som erhvervsskole bruge it til undervisningsdifferentiering og til at styrke koblingen mellem skole og praktik Læs mere
EVA undersøgerIt som pædagogisk værktøj Hvordan kan it blive et pædagogisk værktøj på erhvervsuddannelserne? Læs mere
DEBAT Uddan de unge digitalt Ikke alene kræver fremtidens arbejdsmarked flere faglærte. Det kræver i høj grad også faglærte, der er uddannet til at begå sig på et stadig mere digitaliseret arbejdsmarked og samfund. Læs mere
magasinBakspejlet Tema: Legerig Læring 2016 Få inspiration og viden fra forskningen i, hvad leg betyder for børns læring. Læs fx om den legerige læring og den lærerig leg, få 7 metoder til 0-2 årige børns læring og bliv klogere på den voksenstyrede leg. Læs mere
ARTIKEL FRA BAKSPEJLETGiver voksenstyring læring? 2016 Nogle gange vil man som pædagog have børnene til at løse en bestemt opgave eller gøre tingene på en bestemt måde. Men hvad betyder det for børnenes erfaringer og deres læring, at den voksne styrer aktiviteten i detaljer, og hvad kan pædagogen gøre, hvis børnenes engagement daler? Læs mere
ARTIKEL FRA BAKSPEJLETPas på børns skrøbelige leg 2016 Når voksne vil bidrage til børns selvvalgte leg, kommer de ofte til at afbryde den frem for at udvikle den. Det handler om at stoppe op og tænke en ekstra gang, inden man går ind i legen, lyder det fra svensk forsker. Læs mere