ArtikelNyt skoleår: Grib elevernes lærelyst og motivation Efter en lang sommerferie glæder mange elever sig til at komme i skole igen. Læs mere
DialogkortLedelse af den styrkede pædagogiske læreplan Hvordan kan du som leder facilitere arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplan? Bliv klogere her Læs mere
ArtikelFlere børn, men færre nye pædagoger Der kommer flere børn i fremtiden, men færre nye pædagoger til at passe dem. For femte år i træk har færre unge søgt om optagelse på pædagoguddannelsen. Læs mere
Plakat7 veje til bedre digitale læringsforløb2019 Her får I syv konkrete bud på tiltag, der kan være med til at forbedre jeres digitale læringsforløb på voksen- og efteruddannelser. Lige til at printe og hænge op til inspiration. Læs mere
Artikel"Det tager tid, før det bliver rigtig godt" Mange virksomheder kan ikke undvære medarbejderne i arbejdstiden og er derfor svære at overtale til at sende dem på efteruddannelse. På HF & VUC Fyn har man forsøgt at komme den udfordring til livs ved at tilføje digitale læringsforløb til uddannelsesudbuddet. Det fungerer, men man er ikke kommet sovende til succesen, forklarer afdelingsleder. Læs mere
DebatDigitale læringsforløb er ikke et quick fix Vellykkede digitale læringsforløb etableres ikke i et snuptag. Det kræver tid, penge og tålmodighed og ledelsesmæssig prioritering og opbakning er afgørende. Det viser en undersøgelse af erfaringerne med digitalisering af VEU. Læs mere
Artikel4 ting enhver elev bør vide om eksamen Hvor stort karakterspring kan man forvente fra års- til eksamenskarakter? Er det godt eller skidt for karakterbladet, at man skal op til en mundtlig eksamen? Læs mere
ProjektErfaringer med digitalisering af VEU Hvordan er erfaringerne med at tilrettelægge voksen- og efteruddannelse (VEU) som e-læring og blended learning? Hvor udbredt er brugen af digitale læringsplatforme, og hvordan vurderer institutionerne behovet for at afdække deres digitale parathed? Læs mere
DEBAT Faglærte har brug for digital dannelse En analyse fra Danmarks Evalueringsinstitut viser, at der er behov for at styrke de almene digitale kompetencer på erhvervsuddannelserne. Det kræver, at de ansvarlige aktører sammen afklarer, hvordan eud-elevernes digitale kompetencer fremadrettet sikres Læs mere
ArtikelEUD-elever skal klædes bedre på til at indgå i det digitaliserede samfund Eleverne på erhvervsuddannelserne risikerer at tabe terræn i forhold til andre unge, hvis der ikke kommer fokus på de almene digitale kompetencer på deres uddannelser. Læs mere