ProjektEffekten af voksenlærlingeordningen Voksenlærlingeordningen har som et af sine formål at give flere ufaglærte voksne en erhvervsuddannelse, men virker. Det har EVA undersøgt i dette projekt. Læs mere
RapportEffekten af voksenlærlingeordningen på tilgangen til erhvervsuddannelser2023 Er der en kausal sammenhæng mellem ændringer i tilskudsniveauet i voksenlærlingeordningen på den ene side og tilgang, frafald og gennemførelse på erhvervsuddannelserne for ufaglærte i målgruppen på den anden side? Dette spørgsmål har EVA besvaret i denne rapport. Læs mere
RapportErhvervsuddannelse for voksne (EUV) som omskoling2022 I denne rapport analyseres omfanget af og mønstre blandt faglærte voksne, der starter på en ny erhvervsuddannelse. Læs mere
InspirationshæfteOpfølgning på tilsyn2022 Hvordan kan man som kommune arbejde med opfølgning som led i det pædagogiske tilsyn? Det får du inspiration til i dette hæfte, som præsenterer erfaringer fra syv forskellige kommuner. Hæftet introducerer de regler om opfølgning på tilsyn, som er trådt i kraft i 2022. Læs mere
ProjektInspiration til et styrket kommunalt tilsyn på dagtilbudsområdet Arbejdet med at sikre og udvikle kvaliteten i dagtilbud sker blandt andet via kommunernes tilsyn med det pædagogiske indhold. her finder du tre inspirationsmaterialer til kommunale forvaltningers arbejde med tilsyn i dagtilbud. Læs mere
InspirationshæfteObservationer i tilsyn2022 Dette inspirationshæfte videreformidler kommunale erfaringer med at gennemføre observationer som led i det pædagogiske tilsyn og introducerer samtidig til de nye regler brug af observationer i tilsyn. Læs mere
InspirationshæfteUvildighed i tilsyn2022 Dette inspirationshæfte introducerer de nye regler om uvildighed i tilsyn med dagtilbud og præsenterer kommunale erfaringer med at håndtere uvildighed som led i det pædagogiske tilsyn. Læs mere
POWER POINT PRÆSENTATIONMåling af læringsmiljøkvalitet - en præsentation2021 Få en Power Point om måleredskaber i dagtilbud, som du kan klippe i eller bruge i den fulde længde. Præsentationen er baseret på håndbogen Måleredskaber i dagtilbud og præsenterer de vigtigste overvejelser, I skal gøre jer for at vælge det måleredskab, der passer bedst til jeres behov. Læs mere
HÅNDBOGMåleredskaber i dagtilbud2021 Her får I en håndbog, der hjælper jer til at vurdere og vælge redskaber til måling af kvaliteten af det pædagogiske læringsmiljø, generel udvikling, sansemotorisk udvikling, socioemotionel udvikling, begyndende matematisk opmærksomhed og sproglig udvikling. Læs mere
MagasinMagasin om gymnasielæreres erfaringer med virtuel undervisning I dette magasin formidler Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) en række gymnasielæreres erfaringer med virtuel undervisning i coronatiden. Vi håber, at magasinet kan give dig et indblik i en hel særlig tid for lærerne på de gymnasiale uddannelser. Hvis du selv er lærer, kan du måske spejle dig i andre læreres oplevelser og erfaringer – og måske kan magasinet inspirere til refleksioner over, hvilken plads de digitale teknologier kan få i den fysiske undervisning i fremtiden. Læs mere