InspirationskatalogInspirationskatalog: Virkningsfuld rekruttering af VEU-kursister2024 I dette inspirationskatalog får du indblik i fire lovende indsatser for rekruttering af VEU-kursister. Læs mere
RapportVirkningsfuld rekruttering af VEU-kursister2024 En kortlægning og evaluering af rekrutteringsindsatser til almen og erhvervsrettet VEU. Læs mere
TabelrapportEvaluering af voksenpædagogiske miljøer på FVU - tabelrapport2023 Denne tabelrapport illustrerer kvaliteten af det voksenpædagogiske miljø på FVU. Læs mere
RapportEvaluering af AMU-udbydernes arbejde med basale færdigheder2022 I rapporten ser EVA på, hvordan flere AMU-deltagere kan få styrket deres basale færdigheder, herunder gennem deltagelse i forberedende voksenundervisning (FVU) og/eller kurserne AMU-dansk og AMU-matematik. Læs mere
RapportBrugen af ordblindeundervisning for voksne (OBU)2021 Denne rapport belyser udviklingen i brugen af Ordblindeundervisning for voksne (OBU) i perioden 2010-2019. Rapporten belyser også udviklingen i deltagerprofilen på OBU med hensyn til uddannelsesbaggrund, alder, køn, arbejdsmarkedstilknytning og herkomst, samt udviklingen i OBU-deltagernes brug af Læs mere
RapportErfaringer med fagene FVU-engelsk og FVU-digital2021 Rapporten belyser erfaringerne med fagene, FVU-engelsk og FVU-digital, gennem fire cases fra både udbydernes og brugernes perspektiv. De to fag blev oprettet i forlængelse af VEU-trepartsaftalen fra 2017. Læs mere
InspirationProfessionelle læringsfællesskaber - tættere på undervisningen2018 Få konkrete råd til og eksempler på, hvordan man som skole kan få det fulde udbytte af professionelle læringsfællesskaber og forbedre undervisningen og elevernes læringsmuligheder. Læs mere
RAPPORTLinjer og hold i udskolingen2016 Hvordan organiserer folkeskoler undervisningen for de ældste elever i udskolingen i linjer eller med holddannelser? Læs mere