ProjektEvalueringskultur på personalemøder Find vores udgivelser om evalueringskulturen på personalemøder i daginstitutioner, og få inspiration til at se på evalueringskulturen i eget dagtilbud. Læs mere
MinianalyseEvalueringsaktivitet på personalemøder i daginstitutioner2022 Denne minianalyse undersøger, hvordan evalueringskulturen ser ud på personalemøder i dagtilbuddene efter den styrkede pædagogiske læreplan er trådt i kraft. Analysen viser udviklingen i evalueringsaktivitet på personalemøderne og undersøger, hvordan evalueringskultur kommer til udtryk på personalemøder. Læs mere
ArtikelEn god evalueringskultur i dagtilbud skaber kvalitet for både børn og personale En minianalyse fra EVA undersøger, hvordan der arbejdes med evaluering på personalemøder og kan være med til at inspirere til at udvikle egen praksis. Læs mere
ArtikelDanske dagtilbud oplever, at den styrkede pædagogiske læreplan skaber en fælles retning Den styrkede læreplan har i stigende grad fået indflydelse på det pædagogiske arbejde i og ledelse af daginstitutioner og dagplejer. Man er tættest på at have realiseret målet om faglig ledelse. Til gengæld halter børnefællesskaber og evalueringskultur stadig lidt bagud. Læs mere
RapportEvaluering af den styrkede pædagogiske læreplan. Slutrapport2022 I rapporten finder du resultaterne af en evaluering af, hvordan og i hvilket omfang dagtilbuddene arbejder med udvalgte fokusområder i den styrkede pædagogiske læreplan, samt hvordan kommunerne og dagtilbuddene arbejder med at implementere og realisere fokusområderne i læreplanen. Læs mere
ARTIKELKun få motiverede ufaglærte voksne bliver faglærte Kun ganske få voksne ufaglærte er startet på en erhvervsuddannelse siden 2014 – og det er til trods for, at næsten hver femte på daværende tidspunkt var motiveret til at tage en uddannelse. Det viser en ny analyse fra Danmarks Evalueringsinstitut (EVA). Læs mere
NOTATMinianalyse: Fra ufaglært til faglært 2021 Denne minianalyse ser på, hvor mange ufaglærte, der er startet på en erhvervsuddannelse i perioden 2015-2019. Analysen følger op på EVA’s spørgeskemaundersøgelse blandt ufaglærte i 2014. Læs mere
RapportVejledning til ufaglærte voksne i beskæftigelse2021 Vejledning kan få flere ufaglærte til at orientere sig mod uddannelse. Denne rapport præsenterer EVA's undersøgelse af ufaglærte voksnes overvejelser og valg om uddannelse og arbejdsliv, samt hvilken rolle vejledning spiller. Læs mere
ProjektVejledning til ufaglærte voksne Prognoser viser, at der på fremtidens arbejdsmarked bliver mindre behov for ufaglærte og større behov for faglærte. Her kan vejledning spille en stor rolle, da det er en vigtig faktor for at få flere ufaglærte til at orientere sig mod uddannelse. Læs mere
ArtikelDét skal være i fokus, hvis vejledningsindsatsen til ufaglærte skal styrkes På baggrund af en undersøgelse af vejledning til ufaglærte voksne i beskæftigelse, oplister EVA her fem opmærksomhedspunkter til de kommende trepartsforhandlinger på VEU-området. Læs mere