RAPPORTEvaluering af Nordisk Netværk for Voksnes Læring (NVL)2012 EVA har evalueret Nordisk Netværk for Voksnes Læring blandt andet for at vurdere, hvordan NVL’s aktiviteter fremadrettet kan styrkes. Læs mere
ARTICLERecognition of Prior Learning within Formal Adult Education in Denmark 2012 The article focuses on the results that illustrate possibilities and limitations for the recognition of prior learning in the Danish adult educational system and on the results that might interest readers outside of a Danish educational context. Læs mere
RAPPORTEvaluering af forberedende voksenundervisning (FVU)2012 EVA har undersøgt de styringsmæssige rammer for VUC'erne efter 2007, hvor de fik hovedansvaret for forberedende voksenundervisning (FVU). Hvordan er VUC'ernes rolle i samarbejdet med andre udbydere af FVU? Læs mere
RAPPORTEvaluering af VEU-centrene - vurdering af styreform, samarbejde og resultater2012 EVA har undersøgt, om de nye VEU-centre indfrier intentionerne med loven, og hvilken effekt centrene har på udbuddet og aktiviteten på AMU og FVU. Læs mere
RAPPORTEvaluering af Dansk Center for Undervisningsmiljø2012 EVA har undersøgt, hvordan Dansk Center for Undervisningsmiljø kan arbejde med at udvikle sine værktøjer, materialer og sin rådgivning og strategi for at kunne markere sig som den førende aktør inden for undervisnings- og børnemiljø. Læs mere
RAPPORTFra handlingsplan til virkelighed2012 EVA har undersøgt, hvilke udbytte erhvervsskolerne har af de forskellige indsatser, der skal få flere elever til at gennemføre en erhvervsuddannelse. Læs mere
RAPPORTAMU som springbræt til fortsat uddannelse2012 EVA har undersøgt, hvilken rolle AMU spiller i forhold til kortuddannedes fortsatte uddannelse. Læs mere
RAPPORTLederuddannelsers betydning for ledelsespraksis2012 EVA har undersøgt offentlige ledes udbytte af lederuddannelser på diplomniveau. Læs mere
RAPPORTEvaluering af den grundlæggende lederuddannelse2010 EVA har evalueret den grundlæggende lederuddannelse, som er et kortere lederuddannelsesforløb målrettet ledere eller lederaspiranter med en uddannelsesbaggrund til og med erhvervsuddannelsesniveau. Læs mere
MAGASINVEU-magasinet - viden om uddannelse for voksne2010 Hvordan kan man arbejde med at udvikle voksen- og efteruddannelserne for de kortuddannede? Læs mere