InspirationsmaterialeInspiration til et stærkt samarbejde mellem skoler og PPR2024 Hvordan kan skoler og PPR samarbejde om at støtte børn og unge bedst muligt? Det giver hæftet her input til. Læs mere
FolderPraksisfaglig undervisning i udskolingen i dansk og matematik2023 Dansk- og matematiklærere fra 23 skoler i Guldborgsund, Holbæk og Svendborg Kommuner skal være med til at udvikle undervisningen i fagene, så den bliver mere praksisfaglig. Her fortæller vi mere om projektet og om processen. Læs mere
RapportEvaluering af pilotforsøg med holddannelse2024 18 skoler har afprøvet holddannelse i matematikundervisningen på mellemtrinnet. I denne rapport evaluerer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) udkommet. Læs mere
RapportEvaluering af pilotforsøg med co-teaching2024 17 skoler har afprøvet co-teaching i deres matematikundervisning på mellemtrinnet. I denne rapport evaluerer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) udkommet. Læs mere
INSPIRATIONSKATALOGInspirationskatalog - fra skole til skole2014 Få inspiration til, hvordan I som folkeskole kan udvikle skoledagen og undervisningen, så den bliver længere og mere varieret jf skolereformen. Læs mere
MAGASINUndervisning - for alle2014 Forskellige børn - lige muligheder? Hvordan kan vi i undervisningen møde alle elevers behov? Læs mere
NOTATOpfølgning på 'Det naturvidenskabelige fagområde før og efter reformen'2014 EVA har belyst udviklingen i studenternes fagniveauer, i optaget på de videregående naturvidenskabelige, sundhedsfaglige og tekniske uddannelser - og udviklingen i brugen af gymnasiale suppleringskurser på det naturvidenskabelige område. Læs mere
RAPPORTVeje til udvikling af praksis2014 EVA har undersøgt, hvordan dagtilbud og skoler kan arbejde systematisk med at udvikle praksis ved at anvende viden – primært fra læreres og pædagogers erfaringer i hverdagen, men også fra forskning, undersøgelser og faglitteratur. Læs mere
RAPPORTUndervisning i udskolingen: Linjer, toning og holddannelse2014 EVA har lavet en systematisk opsamling af to københavnske skolers erfaringer med at arbejde med motivation og undervisningsdifferentiering i udskolingen. Vi har stillet skarpt på skolernes intentioner, erfaringer, justeringer og udfordringer i forbindelse med arbejdet. Læs mere
RAPPORTEvaluering af mundtlig gruppeprøve i matematik - folkeskolens prøver2014 Hvordan er gruppeprøveformen blevet modtaget af landets beskikkede censorer i matematik på grundskoleniveau? Og hvordan er den blevet gennemført i praksis på tre forskellige skoler? Læs mere