INSPIRATIONForældresamarbejde om børneperspektiver i læringsmiljøet2017 Få inspiration til forældresamarbejdet om børneperspektiver i læringsmiljøet - for ledere og medarbejdere i dagtilbud. Læs mere
GUIDEMåling af børns sproglige kompetencer og udvikling i dagtilbud - en guide til sprogvurderingsredskaber2018 REVIDERET UDGAVE: EVA har gennemgået og vurderet seks konkrete sprogvurderingsredskaber med udgangspunkt i guidens 10 spørgsmål. Gennemgangen af hvert redskab indledes med en sammenfatning af de pointer, som vedrører redskabets kvalitet og anvendelighed. Læs mere
vidensopsamlingKvalitet i dagtilbud - Pointer fra forskning2017 Her får du en opsamling med de mest centrale pointer fra forskningen om kvalitet i dagtilbud. Der er i alt elleve temaer, som i forskningen er identificeret som afgørende for kvalitet i dagtilbud. Læs mere
ARTIKEL FRA TIDSSKRIFTSmåbørnsperspektiver2017 EVA's undersøgelse af pædagogisk arbejde med børneperspektiver har vist, at visuelle, spatielle og fysiske metoder kan bidrage til at få indblik i også de yngste børns perspektiver på lige fod med traditionelle verbalt orienterede metoder. Læs mere
RAPPORTDen Grundlæggende Lederuddannelse - evaluering2016 Hvilket udbytte har ledere fået af den grundlæggende lederuddannelse i AMU i forhold til deres jobsammenhæng og fortsat efter- og videreuddannelse? Læs mere
GUIDEForskning og evidens2016 Her får du en 3-trins guide til at sortere og vurdere forskning om dagtilbud. Samtidig får du også præciseret nogle begreber, som kan bruges til at tale om forskning og evidens. Læs mere
RAPPORTAMU for tosprogede2014 EVA har undersøgt, hvordan AMU-udbyderne kan styrke deres indsatser i forhold til tosprogede, som kan have sproglige udfordringer og dermed behov for særlige AMU-kurser og forløb. Læs mere
RAPPORTAMU som springbræt til fortsat uddannelse2012 EVA har undersøgt, hvilken rolle AMU spiller i forhold til kortuddannedes fortsatte uddannelse. Læs mere
RAPPORTVirksomhedernes brug og vurdering af AMU i 20112011 EVA har undersøgt virksomheders brug af og tilfredshed med udbuddet af arbejdsmarkedsuddannelser (AMU) i forhold til deres medarbejderes behov for efteruddannelse. Læs mere