TemaOvergange fra dagtilbud til skole En god skolestart handler om at skabe sammenhæng i overgangen fra dagtilbud til sfo og skole. Find inspiration og ny viden om, hvad der giver en god overgang. Læs mere
PROJEKTUnge på erhvervsakademiuddannelser I to notater bidrager Danmarks Evalueringsinstitut til vidensgrundlaget om hhv. de geografiske bevægelser- samt studievalgsmønstrene for studerende på erhvervsakademiuddannelserne. Læs mere
EVA undersøgerPraksisnær viden om den nye folkeskole Få inspiration fra en række skoler, der har udviklet lokale løsninger på elementer i den nye folkeskole, bl.a. om didaktisk nytænkning, metoder til en varieret skoledag og ledelse af det pædagogiske læringscenter. Læs mere
EVA undersøgerDen nye folkeskole efter reformen Find vores udgivelser om den nye folkeskole efter folkeskolereformen. Vi har undersøgt skolebestyrelsens rolle i den nye skole, forældreperspektiver på folkeskolen, skolernes arbejde med klasse- og holddannelse og den pædagogiske praksis i indskolingen. Læs mere
EVA undersøgerArbejdet med videngrundlag på erhvervsakademier og professionshøjskoler Find vores udgivelser og få indsigt i, hvordan erhvervsakademier og professionshøjskoler arbejder med videngrundlag. Hvad mener man egentlig, når man taler om 'videngrundlag'? Læs mere
EVA undersøgerMerit på erhvervsakademi- og professionsbachelor-uddannelser Find vores udgivelser om, hvordan praksis er med brug af merit ved optagelse på en ny uddannelse på professionshøjskoler og erhvervsakademier. Som studerende kan du få inspiration til, hvordan du kan bygge videre på allerede erhvervede kvalifikationer. Læs mere