RapportEvaluering af pilotforsøg med holddannelse2024 18 skoler har afprøvet holddannelse i matematikundervisningen på mellemtrinnet. I denne rapport evaluerer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) udkommet. Læs mere
RapportEvaluering af pilotforsøg med co-teaching2024 17 skoler har afprøvet co-teaching i deres matematikundervisning på mellemtrinnet. I denne rapport evaluerer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) udkommet. Læs mere
RapportEffekten af voksenlærlingeordningen på tilgangen til erhvervsuddannelser2023 Er der en kausal sammenhæng mellem ændringer i tilskudsniveauet i voksenlærlingeordningen på den ene side og tilgang, frafald og gennemførelse på erhvervsuddannelserne for ufaglærte i målgruppen på den anden side? Dette spørgsmål har EVA besvaret i denne rapport. Læs mere
RapportUndersøgelse af kvalitet i dagtilbud for 0-2-årige børn2023 Læs rapporten bygget på den nationale undersøgelse af læringsmiljøer og rammer i kommunale daginstitutioner og dagplejen for 0-2-årige børn. Læs mere
FormidlingsmaterialeKvalitet i dagplejen for 0-2-årige2023 Bliv klogere på kvaliteten i dagplejen. Hæftet er målrettet dig, der arbejder med at udvikle kvaliteten i dagplejen og i det pædagogiske læringsmiljø. Læs mere
FormidlingsmaterialeKvalitet i daginstitutioner for 0-2-årige2023 Bliv klogere på kvaliteten i vores daginstitutioner for 0-2-årige børn. Hæftet er målrettet dig, der arbejder med at udvikle kvaliteten i daginstitutioner og i det pædagogiske læringsmiljø Læs mere
MetodeappendiksMetodeappendiks til Styrket elevmotivation i udskolingen2023 Projektet Styrket elevmotivation i udskolingen er gennemført af en projektgruppe på Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) i 2020-2023. I dette metodeappendiks beskrives projektets forskellige datakilder, samarbejdet med skolerne og med eksterne eksperter samt projektets analytiske arbejde. Læs mere
GuideGuide til aktionslæring2023 Denne guide fører trin for trin lærere igennem aktionslæring som metode til at udvikle undervisningen, så den bliver mere motiverende for udskolingselever. Læs guide
InspirationskatalogMotivation og variation i udskolingen2023 Hvordan kan lærere og ledere øge motivationen hos eleverne i udskolingen? Det spørgsmål har otte skoler over hele landet undersøgt. Læs inspirationskatalog
RapportTrender i empirisk barnehageforskning i de skandinaviske landene 2006–2019 – en forskningskartlegging2023 Denne rapport dækker årene 2018 og 2019 og sætter resultater fra disse år i sammenhæng med tidligere forskningskortlægning udført for NB-ECEC databasen. Det er således muligt at vurdere udviklingstendenser fra 2006 til 2019 på flere vigtige områder. Læs mere