Rekruttering af pædagoger i daginstitutionerKommunernes indsatser for at sikre nok pædagoger i vores daginstitutioner2024 Kortlægning af kommunernes indsatser for at styrke rekruttering og fastholdelse Læs mere
InspirationshæfteOpfølgning på tilsyn2022 Hvordan kan man som kommune arbejde med opfølgning som led i det pædagogiske tilsyn? Det får du inspiration til i dette hæfte, som præsenterer erfaringer fra syv forskellige kommuner. Hæftet introducerer de regler om opfølgning på tilsyn, som er trådt i kraft i 2022. Læs mere
RapportEvaluering af AMU-udbydernes arbejde med basale færdigheder2022 I rapporten ser EVA på, hvordan flere AMU-deltagere kan få styrket deres basale færdigheder, herunder gennem deltagelse i forberedende voksenundervisning (FVU) og/eller kurserne AMU-dansk og AMU-matematik. Læs mere
InspirationshæfteObservationer i tilsyn2022 Dette inspirationshæfte videreformidler kommunale erfaringer med at gennemføre observationer som led i det pædagogiske tilsyn og introducerer samtidig til de nye regler brug af observationer i tilsyn. Læs mere
InspirationshæfteUvildighed i tilsyn2022 Dette inspirationshæfte introducerer de nye regler om uvildighed i tilsyn med dagtilbud og præsenterer kommunale erfaringer med at håndtere uvildighed som led i det pædagogiske tilsyn. Læs mere
RAPPORTEvaluering af prøver på AMU inden for Handel, Administration, Kommunikation og Ledelse (HAKL)2022 Denne rapport belyser prøver på Handel, Administration, Kommunikation og Ledelse's område (HAKL). HAKL har i alt udviklet omkring 350 prøver, herunder multiple choice-prøver, forløbsprøver og casebaserede prøver. Læs mere
POWER POINT PRÆSENTATIONMåling af læringsmiljøkvalitet - en præsentation2021 Få en Power Point om måleredskaber i dagtilbud, som du kan klippe i eller bruge i den fulde længde. Præsentationen er baseret på håndbogen Måleredskaber i dagtilbud og præsenterer de vigtigste overvejelser, I skal gøre jer for at vælge det måleredskab, der passer bedst til jeres behov. Læs mere
HÅNDBOGMåleredskaber i dagtilbud2021 Her får I en håndbog, der hjælper jer til at vurdere og vælge redskaber til måling af kvaliteten af det pædagogiske læringsmiljø, generel udvikling, sansemotorisk udvikling, socioemotionel udvikling, begyndende matematisk opmærksomhed og sproglig udvikling. Læs mere
RapportVirksomheders brug og vurderinger af AMU i 20212021 Denne rapport handler om virksomheders brug og vurderinger af arbejdsmarkedsuddannelserne (AMU) med særligt henblik på, hvordan dette har udviklet sig fra 2007 til 2021. Udviklingen er særlig interessant at følge med hensyn til udviklingen fra 2019 til 2021. I den periode har en række tiltag været iværksat i forlængelse af VEU-trepartsaftalen fra 2017 med henblik på at styrke aktiviteten i og kvaliteten af AMU. Læs mere
RapportAMU-udbydernes vurderinger af VEU-trepartsaftalen fra 20172021 Hvordan vurderer AMU-udbyderne betydningen af en række elementer fra VEU-trepartsaftalen fra 2017? Læs bl.a. om udbudsstruktur, prøver, forhøjet VEU-godtgørelse og hvordan COVID-19-situationen har påvirket efterspørgslen på AMU. Læs mere