VideoFire film om teamsamarbejde om undervisningen Fire inspirationsfilm med skoler, der alle har glæde af et stærkt teamsamarbejde. Læs mere
ArtikelAMU kan styrke deltagernes basale færdigheder Svage læse-, regne- og skrivefærdigheder kan være en udfordring for det enkelte menneske både i arbejdssammenhæng og privat. Samtidig er et vist niveau af basale færdigheder en forudsætning for at være en del af arbejdsstyrken. Læs mere
RapportEvaluering af AMU-udbydernes arbejde med basale færdigheder2022 I rapporten ser EVA på, hvordan flere AMU-deltagere kan få styrket deres basale færdigheder, herunder gennem deltagelse i forberedende voksenundervisning (FVU) og/eller kurserne AMU-dansk og AMU-matematik. Læs mere
Artikel7 skarpe resultater fra ny evaluering af gymnasiereformen Elevtrivslen er steget, og gymnasieeleverne starter hurtigere på en videregående uddannelse, viser en slutevaluering af gymnasiereformen. Men der er samtidig brug for at få kigget på elementer i reformen som grundforløbet og hf-uddannelsen. Læs mere
FaktaarkFakta fra evalueringen af gymnasiereformen på de fire gymnasiale ungdomsuddannelser2022 I dette faktaark fremgår udvalgte resultater fra den afsluttende evaluering af gymnasiereformen. Resultaterne er indsamlet i 2021 på tværs af alle fire gymnasiale ungdomsuddannelser. Læs mere
FaktaarkFakta fra evalueringen af gymnasiereformens intention om styrket afklaring og valg af fag2022 I dette faktaark fremgår udvalgte resultater fra den afsluttende evaluering af gymnasiereformen med fokus på elevernes afklaring og valg af fag. Resultaterne er indsamlet i 2021 på tværs af alle fire gymnasiale ungdomsuddannelser. Læs mere
RapportFølgeforskningsprogrammet til gymnasiereformen. Sjette delrapport2022 I denne rapport præsenteres følgeforskningen til gymnasiereformen, som Rambøll og EVA har gennemført på opdrag af Styrelsen for Undervisning og Kvalitet i perioden 2017-2022. Læs mere
InspirationshæfteSamarbejde mellem folkeskoler og kulturinstitutioner2022 Dette hæfte sætter fokus på, hvordan folkeskoler og kulturinstitutioner kan bruge hinandens kompetencer til at samarbejde om at udvikle undervisningen – til gavn for elever, lærere og kulturlivets professionelle Læs mere
ArtikelSamarbejde mellem folkeskoler og kulturinstitutioner kan puste nyt liv i undervisningen I et nyt inspirationshæfte sætter EVA fokus på, hvordan folkeskoler og kulturinstitutioner kan bruge hinandens kompetencer til at samarbejde om at udvikle undervisningen – til gavn for elever, lærere og kulturlivets professionelle. Læs mere
PROJEKTFolkeskoler og kulturinstitutioner Folkeskoler og kulturinstitutioner kan bruge hinandens kompetencer til at samarbejde om at udvikle undervisningen – til gavn for elever, lærere og kulturlivets professionelle. Læs mere