TemaSamspil med børn Samspil og relationer er en bærende del af det pædagogiske læringsmiljø. Få inspiration til at arbejde fokuseret med samspil mellem børn og pædagogisk personale og børnene imellem. Læs mere
TemaDigitale medier i dagtilbud Fokus på de digitale muligheder, der kan styrke læringsmiljøet i dagtilbud. Læs mere
TEMAAktiviteter og læring Aktiviteter og læring er en del af læringsmiljøet i danske dagtilbud. Siden her giver inspiration til det pædagogiske arbejde med børns læring i hverdagen. Læs mere
Styrket pædagogisk læreplanBørns leg Leg er et af ni elementer i det fælles pædagogiske grundlag i den styrkede pædagogiske læreplan. Her får du som leder, pædagogisk personale eller konsulent inspiration til at sikre, at alle børn kan engagere sig i og få erfaringer med leg. Læs mere
MagasinEVA TEMA: Børn i udsatte positioner2021 EVA TEMA #22 sætter spot på, hvordan pædagogisk personale kan skabe et læringsmiljø med deltagelsesmuligheder for alle børn - også dem i udsatte positioner. Læs mere
InterviewLeder: Sådan arbejder vores personale med udgangspunkt i børnenes ressourcer I Vollsmose ligger Børnehuset Granparken. Her er ressourcesyn på børnene og organisering i mindre grupper afgørende for at få alle børn med i fællesskabet. Læs mere
DebatindlægBehov for øget fokus på ufaglærtes adgang til erhvervsuddannelser Antallet af ufaglærte voksne på erhvervsuddannelsernes grundforløb er faldet efter reformen af uddannelserne i 2015. Det er en problematisk og bekymrende udvikling. Læs mere
DEBATDet er en stor fejl, når voksne tror, at de skal styre børns leg Voksne kan understøtte børns leg ved at anerkende og hjælpe den på vej – og passe på, at vi ikke ødelægger den. Læs mere
ArtikelFærre voksne optages på EUV, men flere gennemfører På tre ud af fire hovedområder er der siden erhvervsuddannelsesreformen i 2015 sket et fald i tilgangen af voksne til grundforløbet på erhvervsuddannelserne. Antallet af voksne, der gennemfører grundforløbet, er dog steget, fordi en større andel gennemfører. Læs mere
NotatVoksne på erhvervsuddannelsernes grundforløb2019 I dette notat ser vi nærmere på udviklingen i tilgang, gennemførelse og elevprofil blandt voksne elever på erhvervsuddannelsernes grundforløb siden erhvervsuddannelsesreformen blev indført i 2015. Læs mere