DEBATDet er en stor fejl, når voksne tror, at de skal styre børns leg Voksne kan understøtte børns leg ved at anerkende og hjælpe den på vej – og passe på, at vi ikke ødelægger den. Læs mere
ArtikelFlere børn, men færre nye pædagoger Der kommer flere børn i fremtiden, men færre nye pædagoger til at passe dem. For femte år i træk har færre unge søgt om optagelse på pædagoguddannelsen. Læs mere
ArtikelSådan kan pædagoger bedst hjælpe legen på vej Legen har en værdi i sig selv og skal være en gennemgående del af et dagtilbud, står der i den styrkede pædagogiske læreplan. Men hvorfor er leg så vigtig for børn? Og hvordan kan I som pædagogisk personale bedst hjælpe legen på vej? Læs mere
Artikel 7 gode råd fra legeforskeren: Sådan kan I styrke børnenes legerelationer Få legeforsker Ditte Winther-Lindqvists syv bedste råd til at styrke børnenes leg i jeres dagtilbud. Læs mere
DialogkortDialogkort til hjernen og kroppen Få inspiration til, hvordan I som pædagogisk personale kan bruge dialogkort til at arbejde med hjernen og kroppen indenfor dagtilbudsområdet. Læs mere
ARTIKEL6 veje til at bruge hjerneforskningen pædagogisk Her kan du finde inspiration til, hvad du konkret kan arbejde med, for at styrke barnets udvikling med afsæt i den nyeste hjerneforskning. Læs mere
ARTIKELBørn udvikler sig med kroppen forrest Som pædagogisk personale er det vigtigt at bruge egen krop i det pædagogiske arbejde. Her kan du læse om den nyeste hjerneforskning, der viser, at krop, sanser og bevægelse spiller en helt central rolle i børns udvikling. Læs mere
DebatUnge opfatter omveje som unødvendigt spild Folkeskolens ældste elever skal håndtere modsatrettede hensyn, når de vælger uddannelse, og det er med til at presse dem. De har brug for bedre tid og mulighed for at vælge om. Læs mere
DebatSæt digitale læringsmål Digitale kompetencer er adgangsbilletten til fremtidens arbejdsmarked, så vi har brug for fælles ambition for digital læring. Læs mere
ArtikelGuide: Få et fagligt udbytte af den digitale teknologi i undervisningen Følg disse veje og giv eleverne på gymnasier et fagligt udbytte af digitale teknologier i undervisningen. Læs mere