WebinarWebinar: Sådan kan I bruge børnenes perspektiver til at understøtte deres leg Sådan kan I bruge børnenes perspektiver til at understøtte deres leg Læs mere
Fortæl os din meningFeedback til webinaret om børneperspektiver på leg i børnehaven Tusind tak fordi, du deltog i vores webinar om børneperspektiver på leg i børnehaven. Hvis du har kommentarer, kan du sende dem til os her. Læs mere
HæfteBørns oplevelser af leg i børnehaven2023 Dette hæfte samler de vigtigste pointer fra EVA's undersøgelse af, hvad børn er optagede af, når de leger, og hvornår børn oplever at have de bedste muligheder for at deltage i leg med andre børn. Læs mere
RapportBørneperspektiver på deltagelsesmuligheder i leg2023 Hvad er børn optaget af, når de leger, og hvornår oplever børn at have de bedste muligheder for at deltage i leg med andre børn? Det har EVA undersøgt og præsenteret i denne rapport. Læs mere
ProjektBørneperspektiver på leg i børnehaven EVA har undersøgt, hvad børnene er optagede af, når de leger, og hvornår børnene oplever at have de bedste muligheder for at deltage i leg med andre børn. Det er børnene selv, der fortæller, viser rundt og tegner, hvad de oplever, når de leger - og når leg er svært. Læs mere
ArtikelElever på erhvervsuddannelserne motiveres af at blive undervist i naturvidenskabelige fag Det er motiverende for eud-elever at blive undervist i naturfag, biolog, fysik og kemi, fordi de oplever, at de bliver dygtigere til deres fremtidige erhverv. Læs mere
ProjektGrundfagsundervisningen i naturvidenskabelige fag på erhvervsuddannelserne Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) og Det Nationale Naturfagscenter (Astra) har undersøgt potentialer og udfordringer ved grundfagsundervisningen i naturfag, biologi, fysik og kemi på erhvervsuddannelserne. Læs mere
RapportNaturfag, biologi, fysik og kemi som grundfag på erhvervsuddannelserne2023 I denne rapport præsenterer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) en undersøgelse af potentialer og udfordringer ved grundfagsundervisningen i naturfag, biologi, fysik og kemi på erhvervsuddannelserne. Undersøgelsen er gennemført i samarbejde med Astra, Det Nationale Naturfagscenter. Læs mere
InspirationshæfteOpfølgning på tilsyn2022 Hvordan kan man som kommune arbejde med opfølgning som led i det pædagogiske tilsyn? Det får du inspiration til i dette hæfte, som præsenterer erfaringer fra syv forskellige kommuner. Hæftet introducerer de regler om opfølgning på tilsyn, som er trådt i kraft i 2022. Læs mere
ProjektInspiration til et styrket kommunalt tilsyn på dagtilbudsområdet Arbejdet med at sikre og udvikle kvaliteten i dagtilbud sker blandt andet via kommunernes tilsyn med det pædagogiske indhold. her finder du tre inspirationsmaterialer til kommunale forvaltningers arbejde med tilsyn i dagtilbud. Læs mere