PROJEKTVeje til uddannelseskvalitet Dette projekt undersøger, hvordan man ude på de videregående uddannelser kan arbejde med de seks indikatorer for et godt læringsmiljø, som er repræsenteret i Læringsbarometer. Læs mere
ProjektOvergange fra en erhvervsuddannelse til videregående uddannelse Her finder du EVA's undersøgelse af, hvor mange unge der videreuddanner sig, efter de har færdiggjort en erhvervsuddannelse, og hvordan udviklingen har været i perioden før og efter, man har udvidet mulighederne for videreuddannelse. Der er både en rapport og et interaktivt værktøj, så du kan gå i dybden med tallene. Læs mere
ProjektGymnasiale uddannelser og karakterer på de videregående uddannelser De gymnasiale uddannelser giver alle adgang til de videregående uddannelser. Men er der forskel på, hvordan elever med stx, htx, hhx og hf-baggrund klarer sig, når de starter på en videregående uddannelse? Læs mere
PROJEKTPeerfeedback på videregående uddannelser Peerfeedback, hvor studerende giver feedback til hinanden, er en effektiv metode til at styrke de studerendes læringsudbytte og samtidig få mere feedback ind i undervisningen på. Læs mere
UndervisningskvalitetValideret måling af undervisningskvalitet på de videregående uddannelser Vil I have overblik over kvaliteten af undervisningen på hele jeres uddannelse? EVA har udviklet et valideret spørgeskema på baggrund af en undersøgelse af undervisningskvalitet på de videregående uddannelser. Læs mere
projektOptag på videregående uddannelser og ikkestartere Økonomi, drømmen om en anden uddannelsesplads eller tilbud om et job er de vægtigste grunde til Læs mere
ProjektDet første år på læreruddannelsen Læreruddannelsen er en af Danmarks største uddannelser med et årligt optag på ca. 3500 studerende. EVA har undersøgt, hvordan disse studerende oplever det første år på uddannelsen, særligt med fokus motivation, læringsudbytte og frafald. Læs mere
ProjektGymnasiale karakterers betydning for frafald Find EVA's udgivelser om sammenhængen mellem studerendes gymnasiale karakterer og frafald på henholdsvis universiteterne, professionshøjskolerne og erhvervsakademierne. Læs mere
ProjektKarakterer i specifikke fag som optagelseskriterie Find viden om hvilken betydning karakterer i specifikke fag som optagelseskriterie i forhold til at bruge karaktergennemsnittet Læs mere