RapportRapport om indhold og kvalitet i fritids- og klubtilbud2023 Baseret på en spørgeskemaundersøgelse. Lederne af danske fritids- og klubtilbud svarer på, hvordan tilbuddene pædagogisk arbejder med børn og unge. Læs mere
FormidlingsproduktCentrale pointer om indhold og kvalitet i fritids- og klubtilbud2023 Formidlingsproduktet præsenterer centrale pointer fra Danmarks Evalueringsinstituts undersøgelse af indhold og kvalitet i danske fritids- og klubtilbud. Læs mere
RapportTabelrapport - indhold og kvalitet i tidlig SFO2023 Denne tabelrapport er et selvstændigt bilag til Danmarks Evalueringsinstituts (EVA) rapport om indhold og kvalitet i tidlig skolefritidsordning (tidlig SFO). Tabelrapporten er udarbejdet på grundlag af en spørgeskemaundersøgelse blandt SFO- og fritidshjemsledere. Læs mere
ResumeIndhold og kvalitet i tidlig SFO2022 Her får du en kort og lettilgængelig udgave af de vigtigste resultater fra rapporten Indhold og kvalitet i tidlig skolefritidsordning. Læs mere
RapportIndhold og kvalitet i tidlig skolefritidsordning2023 Vi undersøger i denne rapport indhold og kvalitet i tidlig SFO. Læs mere
MinianalyseKommuners samarbejde med grundskoler om udskolings- og vejledningsindsatser2022 Analysen ser på, hvordan ledere af den kommunale ungeindsats (KUI) oplever, at kommunerne prioriterer vejledningsområdet, og hvordan samarbejdet med skolerne om vejledningen af eleverne i udskolingen fungerer. Læs mere
inspirationskatalogHvordan samarbejder grundskoler med erhvervsskoler om undervisningen? 2022 Hvordan giver vi unge i udskolingen mulighed for at prøve sig selv af i en anden kontekst end den, de kender fra grundskolen? Læs mere
RapportSamarbejde om unges overgang til ungdomsuddannelse. Lærere og vejlederes fælles arbejde med vejledning i udskolingen2022 Rapporten viser, hvordan vejledere, lærere og skoleledere i fem kommuner, der prioriterer overgangen til ungdomsuddannelse særligt højt, arbejder med at tilrettelægge og gennemføre vejledningen af eleverne i udskolingen. Læs mere
RapportOvergange fra dagtilbud til skole2021 Denne rapport handler om overgangen mellem dagtilbud og skole og dokumenterer de seneste årtiers udvikling i måden, overgangen er blevet praktiseret på. Rapporten bidrager desuden med viden om den aktuelle overgangspraksis på landets skoler. Læs mere
MagasinEVA TEMA: Børn i udsatte positioner2021 EVA TEMA #22 sætter spot på, hvordan pædagogisk personale kan skabe et læringsmiljø med deltagelsesmuligheder for alle børn - også dem i udsatte positioner. Læs mere