ProjektDigitale teknologier i undervisningen EVA følger, hvordan gymnasier anvender digital teknologier i undervisningen - både før, under og efter coronanedlukningen. Læs mere
NotatDigitale teknologier i undervisningen på ungdomsuddannelserne2020 Notatet giver lærere på ungdomsuddannelserne inspiration til, hvilke pædagogiske og didaktiske overvejelser det kan være relevant at gøre sig i planlægningen af undervisning med digitale teknologier. Læs mere
ArtikelDigitale teknologier understøtter undervisningen, men er også en barriere for læring Digitale teknologier kan understøtte det faglige indhold og formål med undervisningen, men de kan også distrahere eleverne og udgøre en barriere for læring. Nyt notat om læreres pædagogiske og didaktiske overvejelser om til- og fravalg af digitale teknologier i undervisningen på ungdomsuddannelserne. Læs mere
ArtikelReformen gav ikke flere voksne på erhvervsuddannelserne Flere elever på styrkede og mere attraktive uddannelser. Det var målet med erhvervsuddannelsesreformen, som trådte i kraft i august 2015. Men er det lykkes? Har reformen gjort en positiv forskel? Læs analysen af reformens betydning for tilgang, gennemførelse og frafald blandt voksne på erhvervsuddannelsernes grund- og hovedforløb. Læs mere
NotatVoksne på erhvervsuddannelsernes hovedforløb2020 I dette notat sætter EVA fokus på, hvilken betydning erhvervsuddannelsesreformen fra 2015 har haft for hhv. tilgang , frafald og elevprofil blandt voksne på erhvervsuddannelsernes hovedforløb. Læs mere
ProjektVoksne på erhvervsuddannelsernes hovedforløb Hvilken betydning har erhvervsuddannelsesreformen i 2015 haft for voksnes tilgang til og gennemførelse af hovedforløbet på erhvervsuddannelserne, og har elevprofilen blandt de voksne elever ændret sig? Læs mere
ArtikelElever om virtuel undervisning: Vi motiveres af tilgængelige lærere Virtuel undervisning udfordrer både lærere og elever på ungdomsuddannelserne, men indeholder også motiverende elementer. Vi har talt med fire unge og seniorkonsulent Anne Katrine Kamstrup, om, hvad der fungerer godt og mindre godt. Læs mere
DebatindlægHusk den brede vejledningsindsats Vi skal passe på, at vi ikke forringer vejledningen af de ’almindelige’ unge i arbejdet med den nye FGU-lov og den kommunale ungeindsats, skriver Camilla Hutters og Anne Sophie Madsen i et debatindlæg i Altinget. Læs mere
ArtikelGør erhvervsuddannelser mere attraktive for voksne Danmark har brug for flere faglærte, hvis vi også i fremtiden vil kunne ringe efter en VVS’er, når vandrøret springer, og få hjælp af hjemmeplejen, når vi bliver gamle. Både lovgivere og erhvervsskoler må på banen for at flere voksne fremover skal se det som attraktivt at tage en faglært uddannelse. Læs mere
ArtikelGuide: Få et fagligt udbytte af den digitale teknologi i undervisningen Følg disse veje og giv eleverne på gymnasier et fagligt udbytte af digitale teknologier i undervisningen. Læs mere