RapportGymnasiereformen følgeforskningsprogram 3. delrapport2018 Rapporten giver et indblik i de første erfaringer med de nye grundforløb på de treårige gymnasiale uddannelser. Læs mere
ARTIKEL4 tendenser i gymnasiernes implementering af reformen EVA står sammen med Rambøll for evalueringen af den nye gymnasiereform. Den første undersøgelse sætter spot på skolernes arbejde med at implementere reformen. Få her fire tendenser ved skolers implementering af den nye gymnasiereform. Læs mere
RapportGymnasiereformen følgeforskningsprogram 2. delrapport2018 I rapporten giver en status på otte skolers arbejde med at implementere gymnasiereformen. Rapporten afdækker skolernes udgangspunkt for at implementere reformen, hvordan de har grebet implementeringsarbejdet an, og de første erfaringer med centrale initiativer i reformen. Læs mere
TemaGymnasiereform 2017 Gymnasiereformen fra 2017 har som sine væsentligste elementer at styrke elevernes faglighed, give bedre og kortere grundforløb og mere fokuserede studieretninger. Vi samler her materiale med relevans for gymnasiernes arbejde med reformen. Læs mere
ArtikelGør erhvervsuddannelser mere attraktive for voksne Danmark har brug for flere faglærte, hvis vi også i fremtiden vil kunne ringe efter en VVS’er, når vandrøret springer, og få hjælp af hjemmeplejen, når vi bliver gamle. Både lovgivere og erhvervsskoler må på banen for at flere voksne fremover skal se det som attraktivt at tage en faglært uddannelse. Læs mere
temaIt og digitalisering i EUD Hvordan bruger erhvervsuddannelserne it i undervisningen? Hvordan kan lærere bruge digitale teknologier til at differentiere undervisningen? Og hvilke digitale kompetencer er der behov for, at eleverne udvikler i løbet af deres erhvervsuddannelse? Læs mere
ArtikelDe 4 vigtigste anbefalinger til en bedre erhvervsuddannelse for voksne En rapport fra EVA peger på en række grundlæggende udfordringer på erhvervsuddannelse for voksne (EUV). Få de 4 vigtigste anbefalinger til at gøre EUV til et mere attraktivt uddannelsestilbud. Læs mere
ArtikelErhvervsskoler afkorter voksnes uddannelser for rigidt Voksne, der vil tage en erhvervsuddannelse, får sjældent merit baseret på de individuelle kompetencer, viser EVA-undersøgelse. Vurderingerne baseres derimod på standardiseret merit og ikke voksnes realkompetencer. Læs mere
RapportVoksenpædagogiske miljøer på EUV2017 Rapporten beskriver bl.a. skolernes perspektiver på voksenpædagogiske miljøer, hvad der kendetegner disse, og hvad der kendetegner gode voksenpædagogiske miljøer. Læs mere
RapportRKV og afkortning på euv - Evaluering af erhvervsuddannelse for voksne (euv). Baggrundsrapport 22017 Rapporten giver en status på arbejdet med realkompetencevurderingerne siden indførelsen af reformen i august 2015. Læs mere