RapportErhvervsuddannelse for voksne (EUV) som omskoling2022 I denne rapport analyseres omfanget af og mønstre blandt faglærte voksne, der starter på en ny erhvervsuddannelse. Læs mere
RapportDeltagelse i ordblindeundervisning for voksne (OBU)2022 EVA har lavet en kvalitativ undersøgelse af, hvilke faktorer, der fremmer og hæmmer deltagelsen i OBU. Læs mere
RapportEvaluering af AMU-udbydernes arbejde med basale færdigheder2022 I rapporten ser EVA på, hvordan flere AMU-deltagere kan få styrket deres basale færdigheder, herunder gennem deltagelse i forberedende voksenundervisning (FVU) og/eller kurserne AMU-dansk og AMU-matematik. Læs mere
RapportEvalueringskatalog til Steno Diabetes Centrene2022 Et fælles redskab til at arbejde med evaluering af uddannelses- og kompetenceaktiviteter. Læs mere
RapportEvaluering af teknologiforståelse i uddannelse af lærere og øvrigt pædagogisk personale2022 Evalueringen afdækker erfaringerne med en indsats for kompetenceudvikling inden for teknologiforståelse blandt professionshøjskoleundervisere, lærere og øvrigt pædagogisk personale. Læs mere
RAPPORTEvaluering af prøver på AMU inden for Handel, Administration, Kommunikation og Ledelse (HAKL)2022 Denne rapport belyser prøver på Handel, Administration, Kommunikation og Ledelse's område (HAKL). HAKL har i alt udviklet omkring 350 prøver, herunder multiple choice-prøver, forløbsprøver og casebaserede prøver. Læs mere
RAPPORTNyt AMU - med fokus på kompetencer og fleksibilitet2008 EVA har undersøgt AMU-systemets stærke og svage sider med udgangspunkt i lov om AMU fra 2004. Læs mere
RAPPORTPolitireformens kompetenceunderstøttende aktiviteter2008 EVA har evalueret de kompetenceunderstøttende aktiviteter, Rigspolitiet har sat i værk for medarbejderne i forlængelse af politireformen Læs mere
RAPPORTForsøg med ord- og regneværksteder - midtvejsrapport2007 EVA har undersøgt et forsøg med ord- og regneværksteder, som Undervisningsministeriet har iværksat for perioden 2005-08. Læs mere
RAPPORT Ækvivalensvurdering - Vurdering af den kommunale lederuddannelse i forhold til diplomuddannelsen i ledelse2007 Denne rapport fremlægger en vurdering af, hvordan den kommunale lederuddannelse ækvivalerer med diplomuddannelsen i ledelse. Ækvivalensvurderingen skal danne grundlag for en central meritaftale. Læs mere