InspirationsmaterialeInspiration til et stærkt samarbejde mellem skoler og PPR2024 Hvordan kan skoler og PPR samarbejde om at støtte børn og unge bedst muligt? Det giver hæftet her input til. Læs mere
FolderPraksisfaglig undervisning i udskolingen i dansk og matematik2023 Dansk- og matematiklærere fra 23 skoler i Guldborgsund, Holbæk og Svendborg Kommuner skal være med til at udvikle undervisningen i fagene, så den bliver mere praksisfaglig. Her fortæller vi mere om projektet og om processen. Læs mere
RapportEvaluering af pilotforsøg med holddannelse2024 18 skoler har afprøvet holddannelse i matematikundervisningen på mellemtrinnet. I denne rapport evaluerer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) udkommet. Læs mere
RapportEvaluering af pilotforsøg med co-teaching2024 17 skoler har afprøvet co-teaching i deres matematikundervisning på mellemtrinnet. I denne rapport evaluerer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) udkommet. Læs mere
RapportStyrkede overgange fra dagtilbud til grundskole2016 Hvordan skaber skole og børnehave en mere sammenhængende overgang for børnene, og sikre, at flere børn inkluderes i en god skolestart? EVA har fulgt seks kommuners arbejde med et styrket fagligt samarbejde. Læs mere
RAPPORTLæreruddannelsen - evaluering af Grønlands læreruddannelse på Ilinniarfissuaq 2016 EVA har gennemført en evaluering af læreruddannelsen i Grønland. Læs mere
RAPPORTEvaluering af studieområdet på hhx 2016 Rapporten fremlægger resultaterne af en evaluering af studieområdet (SO) på hhx, som EVA har gennemført for Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling (MBUL). Læs mere
RAPPORTEvaluering af studieområdet på htx2016 Rapporten fremlægger resultaterne af en evaluering af studieområdet (SO) på htx, som EVA har gennemført for Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling (MBUL). Læs mere
RAPPORTUdskrivning af elever2016 Hvor mange elever udskrives fra de frie grundskoler, efterskolerne og de frie fagskoler? Og hvilke årsager er der til udskrivningerne? Læs mere
RAPPORTKompetencebehov i folkeskolen i målgruppen for AMU2016 Hvor mange personer varetager pædagogiske opgaver i folkeskolen uden at have en uddannelse? Hvilke opgaver varetager de? Og hvilke behov for kompetenceudvikling har de? Læs mere