InspirationsmaterialeBørnemosaikker: Arbejd systematisk med børneperspektiver2020 Inspirationsmaterialet tilbyder en konkret og systematisk tilgang til at arbejde med børnenes perspektiver i jeres hverdag. Læs mere
inspirationskatalogFacilitering af lærernes samarbejde om undervisningen2020 Er du leder på en gymnasial uddannelse, og savner du inspiration til, hvordan I kan styrke samarbejdskulturen på jeres skole? I dette magasin får du et indblik i, hvilke dilemmaer der typisk er i samarbejdet, hvad andre skoler har gjort for at få bedre samarbejde og en række refleksionsspørgsmål Læs mere
InspirationDialogkort til podcastserien BØRNEHØJDE - om evalueringskultur2020 Brug dette dialogkort til i fællesskab at reflektere over, hvordan I kommer godt videre med evaluering og udvikling hos jer. Dialogkortet hører til podcastserien BØRNEHØJDE og tager udgangspunkt i pointer fra temaet om evalueringskultur. Læs mere
Power Point7 hovedresultater af undersøgelsen af faglig kompetenceudvikling i dagtilbud2020 Få de syv hovedpointer fra undersøgelsen ”Faglig kompetenceudvikling i dagtilbud", som ser på, hvilken form for kompetenceudvikling pædagogisk personale efterspørger. Resultaterne identificerer, hvilke medarbejdere man bør være opmærksom på, når kompetenceudviklingsaktiviteterne planlægges. Læs mere
Power Point14 hovedresultater af undersøgelse af pædagogisk praksis og faglig overbevisning2020 Få de 14 vigtigste pointer fra undersøgelsen "Pædagogisk praksis og faglig overbevisning" fremstillet på en overskuelig og kortfattet måde. Undersøgelsen ser på den faglige overbevisning og pædagogiske praksis i daginstitutioner og i dagplejen, som det så ud, før lovgivningen om den styrkede pæ Læs mere
RapportPædagogisk praksis og faglig overbevisning. Anden afrapportering fra Viden om Praksis – OECD’s dagtilbudsundersøgelse 20182020 Rapporten belyser pædagogisk praksis og faglig overbevisning i dagtilbud. Den ser også på ledelse og tilsyn af samt evalueringskultur i dagtilbud. Undersøgelsen bygger på data fra før, lovgivningen om den styrkede pædagogiske læreplan (SPL) trådte i kraft 1. Læs mere
RapportFaglig kompetenceudvikling. Første afrapportering fra Viden om Praksis – OECD's dagtilbudsundersøgelse 20182020 Rapporten giver et indblik i, hvilken form for kompetenceudvikling pædagogisk personale i dagtilbud typisk efterspørger - og hvilken de får. Den ser også på, hvilke medarbejdergrupper det er hensigtsmæssigt at være opmærksom på, når kompetenceudvikling planlægges. Læs mere
LæreplanstemaKrop, sanser og bevægelse Pædagogisk arbejde med børns kropslighed, sansning og bevægelse er med til at forme deres muligheder for at bruge og fornemme deres krop, udtrykke sig, aflæse andres kropssprog og udvikle sunde kropsvaner i barndommen og voksenlivet. På denne side får du viden og inspiration til arbejdet med læreplanstemaet. Læs mere
PowerpointModul om krop, sanser og bevægelse2020 Her finder I oplæg og øvelser, der kan gøre jer klogere på læreplanstemaet krop, sanser og bevægelse. Oplægget kan bruges af ledere eller andre, der vil udvikle pædagogisk personales arbejde med børns krop og bevægelser og sætte en ramme for fælles, faglig refleksion. Læs mere
DialogkortDialogkort om krop, sanser og bevægelse2020 Brug dialogkortet som udgangspunkt for en fælles, faglig refleksion over arbejdet med krop, sanser og bevægelse i jeres dagtilbud. Læs mere