ARTIKELForsker: Gode overgange handler om kontinuitet i læring Få den internationale ekspert i overgange Robert Perrys råd til gode overgange mellem børnehave, sfo og skole. Læs mere
RapportStyrkede overgange fra dagtilbud til grundskole2016 Hvordan skaber skole og børnehave en mere sammenhængende overgang for børnene, og sikre, at flere børn inkluderes i en god skolestart? EVA har fulgt seks kommuners arbejde med et styrket fagligt samarbejde. Læs mere
ArtikelNår barnet bliver gjort til studieobjekt Der er en risiko for, at børn bliver mere til studieobjekter end til subjekter, når det pædagogiske arbejde dokumenteres. Som pædagog skal du også rette blikket mod dig selv, ikke kun mod barnet, mener forsker Anette Emilson. Læs mere
ArtikelFå styr på dokumentationen Dokumentation af det pædagogiske arbejde foregår som en naturlig del af hverdagen i de fleste dagtilbud. Svensk forskning viser imidlertid, at dokumentationen kun i ringe grad har fokus på børns læreprocesser. Læs mere
EVA undersøgerArbejdet med videngrundlag på erhvervsakademier og professionshøjskoler Find vores udgivelser og få indsigt i, hvordan erhvervsakademier og professionshøjskoler arbejder med videngrundlag. Hvad mener man egentlig, når man taler om 'videngrundlag'? Læs mere
RAPPORTStrategier for viden. Første delrapport om videngrundlag og videnomsætning2012 EVA har undersøgt begreberne erhvervs- og professionsbasering og udviklingsbasering. Læs mere
EVA undersøgerMerit på erhvervsakademi- og professionsbachelor-uddannelser Find vores udgivelser om, hvordan praksis er med brug af merit ved optagelse på en ny uddannelse på professionshøjskoler og erhvervsakademier. Som studerende kan du få inspiration til, hvordan du kan bygge videre på allerede erhvervede kvalifikationer. Læs mere
RAPPORTEvaluering af meritpraksis på erhvervsakademier og professionshøjskoler2010 EVA har undersøgt, om meritsystemet skaber fleksibilitet i uddannelsessystemet. Læs mere
ArtikelPædagoger bruger fortællinger til at evaluere om børn lærer noget Læringshistorier er en metode til at evaluere børns læring og udvikling som mange dagtilbud lader sig inspirere af. Læs mere