ARTIKEL4 elementer i god vejledning i studieretningsprojektet Studieretningsprojektet står for døren, og I vil gerne give eleverne den bedste vejledning. Hvad skal der til? Læs mere
FeatureSkoleforsker: Lad os lave en version 2.0 af samarbejdet mellem lærere og pædagoger Samarbejde skal ikke tage udgangspunkt i læreres og pædagogers fagligheder og didaktiske ståsteder, men i behovene hos den elevgruppe, der er mål for samarbejdet, siger lektor ved Professionshøjskolen Metropol i København, Andy Højholdt. Læs mere
RapportGymnasiereformen følgeforskningsprogram 1. delrapport 2017 Denne rapport præsenterer resultaterne af en baselinemåling for følgeforskningsprogrammet om gymnasiereformen. Baselinemålingen afdækker en række forhold med relevans for gymnasiereformens implementering og mål forud for reformens ikrafttrædelse i august 2017. Læs mere
ARTIKEL4 måder at differentiere undervisning med it Hvordan kan man som lærer engagere så mange elever som muligt i undervisningen? En række erhvervsskoler rundt om i landet har brugt it til at tilgodese elevernes forskelligheder. Her får du fire bud på, hvordan digitale redskaber kan differentiere undervisningen. Læs mere
RAPPORTKortlægning af pædagogisk kompetenceudvikling blandt lærerne på EUD i 20172017 Undersøgelsen giver en status for skolernes arbejde med at løfte lærernes pædagogiske kompetencer i overensstemmelse med EUD-reformens krav. Læs mere
POWER POINTPædagogisk ledelse - til gymnasiet2017 Få her viden om pædagogisk ledelse som powerpoint. Disse powerpoint er målrettet gymnasiet Læs mere
POWER POINTPædagogisk ledelse - til EUD2017 Få her viden om pædagogisk ledelse som powerpoint. Disse powerpoint er målrettet erhvervsskolerne Læs mere
TEMAViden om - Grundskole "Viden om" formidler den aktuelle og mest relevante viden på uddannelsesområdet, så den er tilgængelig for praktikere. Viden om rummer flere produkter; vidensnotat, udviklingsredskaber, plakater og power point Læs mere
DEBATNye praktikforløb i erhvervsuddannelserne risikerer at koste eleverne deres faglighed I dag foregår mange unges praktikforløb i flere virksomheder i kortere perioder. Det efterlader de unge med et stort ansvar for selv at sørge for, at de lærer det, de skal. I sidste ende får det konsekvenser for, hvor dygtige faglærte der kommer ud på arbejdsmarkedet. Læs mere
ArtikelRisiko for færre kloge hænder Mindre dygtige faglærte kan være resultatet af korte uddannelsesaftaler på erhvervsuddannelserne. Erhvervsskoler er parate til at tage større ansvar for at sikre sammenhæng i elevers praktik, men mener, at virksomhederne fortsat har ansvar for kvaliteten. Læs mere