RAPPORTChildren's perspectives on language assessments 2011 EVA has conducted a study of children's perspectives on participating in language assessments at their daycare centre. Læs mere
MAGASIN Bakspejlet 20112011 Køn, forældresamarbejde, børneperspektiver, natur, sundhed, faglige netværk i dagplejen, ledelse og pædagogisk kvalitet, sprog og støttetimer og børn med diagnoser er temaerne i Bakspejlet 2011. Læs mere
FORSKNINGSKORTLÆGNINGForskningskortlægning 20092011 Forskningskortlægning og forskervurdering af skandinavisk forskning i året 2009 i institutioner for de 0-6 årige (førskolen) Læs mere
REDSKABFortællinger og evalueringsfællesskaber2011 Redskabet her rummer tre dele i et materiale, der understøtter og inspirerer til udviklingsorienterede dialoger i daginstitutioner og kommuner om kvalitet med afsæt i fortællinger om børns sproglige læring. Læs mere
NOTATStatus i Tvillingehuset efter projektet2011 Hvilke erfaringer har Tvillingehuset i Ishøj Kommune fra projektet om negativ social arv? Og hvordan inddrager Tvillingehuset erfaringerne i deres nuværende pædagogiske arbejde? Læs mere
PAPEREquity through interventions - paper for ECER 20112011 To konsulenter i EVA har skrevet paperet "Equity through interventions? – Tracing the possibilities and challenges of a project model". Paperet er præsenteret på The European Conference on Educational Research (ECER) i Berlin i september 2011. Læs mere
RAPPORTAnalyse af indsatsen på Gildbroskolen2011 EVA har analyseret den indsats, som Gildbroskolen i Ishøj Kommune har iværksat i forbindelse med et projekt om at bryde den negative sociale arv. Læs mere
RAPPORTAnalyse af indsatsen i Gildbro SFO2011 EVA har undersøgt den indsats, som Gildbro SFO i Ishøj Kommune iværksatte i forbindelse med et projekt om at bryde den negative sociale arv. Læs mere
INSPIRATIONSKATALOGFleksibilitet og faglig sparring i dagplejen2011 Få inspiration til, hvordan I som forvaltning kan forbedre vilkårene for dagplejen til gavn for dagplejere, forældre og børn. Læs mere
ProjektSprogvurderinger og sprogstimulering i dagtilbud 2010 Find vores udgivelser om, hvordan I som daginstitution organiserer sprogvurderinger af treårige børn, og få inspiration til, hvordan I som pædagoger eller ledere i daginstitutioner kan udvikle jeres særlige sprogindsats for de børn, der har behov for det. Læs mere