RAPPORTKlog på egen praksis2007 EVA har undersøgt arbejdet med at opbygge en evalueringskultur på skolerne i Horsens Kommune. Læs mere
RAPPORTKvalitetsarbejde - erfaringer fra 20 grundskoler2007 EVA har undersøgt, hvilke erfaringer tyve grundskoler har med at sikre, dokumentere og udvikle kvaliteten af undervisningen i forhold til de krav, der fremgår af folkeskoleloven. Læs mere
FOLDERUndervisning af tosprogede elever – inspiration til skoleledelser og lærere2007 Hæftet samler de vigtigste resultater og anbefalinger til skoleledere og lærere fra evalueringen af tosprogede elever i folkeskolen. Læs mere
RAPPORTUndervisning af tosprogede elever i folkeskolen2007 Hvordan organiserer og gennemfører skoler undervisningen af tosprogede elever? Og hvordan kan undervisningen tage højde for elevernes forudsætninger og bringe deres potentialer i spil? Læs mere
RAPPORTSpecialundervisning og anden specialpædagogisk bistand2007 Hvordan spiller specialundervisningen sammen med normalundervisningen i folkeskolen? Læs mere
RAPPORTDen afdelingsopdelte skole 2007 Hvordan deler danske skoler undervisningen op i afdelingerne indskoling, mellemtrin og udskoling? Og hvilken forbindelse er der mellem afdelingsopdelingen og den måde skolen organiserer lærerne i team? Læs mere
RAPPORTElevplaner: de første erfaringer2007 EVA har undersøgt de første erfaringer med elevplaner på seks folkeskoler. Læs mere
RAPPORTDevelopment of methods of self-evaluation in the Danish school sector 2003 This paper focuses on self-evaluation as a method for quality enhancement and on the presentation of a pilot project aimed at developing evaluation methods adapted to the Danish school sector. Læs mere
RAPPORTLæreruddannelsen 2003 2003 Fokus i evalueringen er vægtningen af fag i uddannelsen, linjefagsmodellen, bacheloropgaven, praktikken, seminariernes studieordninger, de studerendes forudsætninger, gennemførelse og frafald og endelig kvalitetssikringen i uddannelsen. Læs mere
FOLDERKort om evalueringen2003 Folderen samler op på centrale temaer, anbefalinger og konklusioner fra evalueringen af den internationale dimension i folkeskolen. Læs mere