ARTIKELForsker: Gode overgange handler om kontinuitet i læring Få den internationale ekspert i overgange Robert Perrys råd til gode overgange mellem børnehave, sfo og skole. Læs mere
RapportStyrkede overgange fra dagtilbud til grundskole2016 Hvordan skaber skole og børnehave en mere sammenhængende overgang for børnene, og sikre, at flere børn inkluderes i en god skolestart? EVA har fulgt seks kommuners arbejde med et styrket fagligt samarbejde. Læs mere
EVA undersøgerDen nye folkeskole efter reformen Find vores udgivelser om den nye folkeskole efter folkeskolereformen. Vi har undersøgt skolebestyrelsens rolle i den nye skole, forældreperspektiver på folkeskolen, skolernes arbejde med klasse- og holddannelse og den pædagogiske praksis i indskolingen. Læs mere
ProjektErhvervsuddannelse for voksne Se udgivelser og status over voksensporet på erhvervsuddannelserne efter reformen fra 2015. Få inspiration til, hvordan du som vejleder, lærer eller leder på en erhvervsskole kan lave et effektivt eftersyn af realkompetencevurderinger af jeres ansøgere til voksenuddannelse. Læs mere
GUIDEForskning og evidens2016 Her får du en 3-trins guide til at sortere og vurdere forskning om dagtilbud. Samtidig får du også præciseret nogle begreber, som kan bruges til at tale om forskning og evidens. Læs mere
TemaBørneperspektiver Her finder du materiale til det pædagogiske arbejde med børneperspektiver. Gå i dybden med børneperspektiver i notater og tidskriftsartikler og få praksisnær inspiration med artiklerne. Læs mere
MagasinBakspejlet Tema: Overgang fra børnehave til skole 2015 Temahæftet her indeholder introduktionen "En god skolestart bygger på samarbejde" og tre artikler om overgangen fra børnehave til skole. Læs mere
ArtikelUsystematisk tilsyn med daginstitutioner Færre end hver femte af landets kommuner fører et fuldt ud systematisk tilsyn med deres daginstitutioner, og en del kommuner har en endog meget lav grad af systematik i deres måde at føre tilsyn på. Læs mere
ARTIKELTre fund om børneperspektiver Der er et stort potentiale i at arbejde systematisk med børneperspektiver. Det kan ændre pædagogers måder at se børnene på og føre til forandringer i hverdagen – til gavn for børnene. Læs mere
ProjektUfaglærtes vej mod at blive faglærte Hvordan oplever og vurderer de ufaglærte deres behov og muligheder for erhvervsuddannelse? Og hvilke barrierer oplever de? EVA har undersøgt de ufaglærtes interesse for eller fravalg af erhvervsuddannelse. Læs mere