InspirationsmaterialeBørnemosaikker: Arbejd systematisk med børneperspektiver2020 Inspirationsmaterialet tilbyder en konkret og systematisk tilgang til at arbejde med børnenes perspektiver i jeres hverdag. Læs mere
MagasinEVA TEMA: Tryg tilknytning2020 Tryg tilknytning er jeres vigtigste pædagogiske opgave. Nyt EVA TEMA om tryg tilknytning inspirerer jer til at arbejde med tilknytning - til det enkelte barn og til hele børnegruppen. Hent magasinet her
MagasinEVA TEMA: Bestyrelsen og forældresamarbejdet2019 Her kan du læse mere om forældresamarbejdet i dagtilbud. Fordyb dig i, hvordan bestyrelsen kan arbejde særligt med principperne for forældresamarbejde på en meningsfuld måde og, hvordan I som ledelse kan støtte op om arbejdet. Læs mere
ForskningskortlægningForældresamarbejde i dagtilbud2018 Her får du en kortlægning af de seneste 10 års forskning om forældresamarbejde i dagtilbud for børn i alderen 0-6 år. Læs mere
DialogkortDialogkort om forældresamarbejde2019 Få tre dialogkort, der giver jer spørgsmål til faglig refleksion over forældresamarbejde. Læs mere
InspirationsmaterialeKort om forældresamarbejde2019 I denne Kort om forældresamarbejde kan pædagogiske ledere og personale i dagtilbud få indblik i vigtige forskningspointer om forældresamarbejdets betydning for børns trivsel, læring, udvikling og dannelse. Læs mere
ForskningskortlægningLeg og læring i skandinavisk dagtilbudsforskning2017 Hvad kendetegner den skandinaviske dagtilbudsforskning i leg og læring? Her kan du læse om de temaer der er særligt fremtrædende i den skandinaviske forskning om leg og læring. Læs mere
INSPIRATIONForældresamarbejde om børneperspektiver i læringsmiljøet2017 Få inspiration til forældresamarbejdet om børneperspektiver i læringsmiljøet - for ledere og medarbejdere i dagtilbud. Læs mere
ARTIKEL FRA TIDSSKRIFTSmåbørnsperspektiver2017 EVA's undersøgelse af pædagogisk arbejde med børneperspektiver har vist, at visuelle, spatielle og fysiske metoder kan bidrage til at få indblik i også de yngste børns perspektiver på lige fod med traditionelle verbalt orienterede metoder. Læs mere
ARTIKEL FRA BAKSPEJLETHvor meget udvikling er der lige i altid at være hund? 2013 Børn udvikler sociale og sproglige kompetencer, når de leger. Men ikke altid og ikke lige meget. Pædagoger kan styrke børns udvikling ved at hjælpe legen på vej. Læs mere