RapportFeedback på erhvervsuddannelserne 2019 I denne rapport præsenterer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) resultaterne af en undersøgelse af, hvordan der arbejdes med feedback i praksis på erhvervsuddannelser. Læs mere
ArtikelHvis eleverne skal have bedre feedback, har lærerne brug for kollegial sparring Lærerne på erhvervsuddannelserne vil gerne være bedre til at give eleverne feedback. De efterspørger en mere nærværende ledelse og mere kollegial sparring. Læs mere
ArtikelNyt skoleår: Grib elevernes lærelyst og motivation Efter en lang sommerferie glæder mange elever sig til at komme i skole igen. Læs mere
DialogkortLedelse af den styrkede pædagogiske læreplan Hvordan kan du som leder facilitere arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplan? Bliv klogere her Læs mere
Artikel4 ting enhver elev bør vide om eksamen Hvor stort karakterspring kan man forvente fra års- til eksamenskarakter? Er det godt eller skidt for karakterbladet, at man skal op til en mundtlig eksamen? Læs mere
ArtikelGuide: Sådan kan data bruges til at styrke kvaliteten af undervisningen på erhvervsuddannelserne Hvordan kan vi bruge elevtilfredshedsundersøgelserne til at lave bedre undervisning? Find svaret i EVA's nyeste guide om bedre databrug på eud. Her får I, der er ledere på erhvervsuddannelser, tips og tricks til et større udbytte af de mest velkendte kilder til data. Læs mere
MagasinEVA TEMA: Faglig ledelse 2019 Den styrkede pædagogiske læreplan sætter en ny dagsorden for ledelse på dagtilbudsområdet. EVA TEMA giver lederen input og inspiration fra forskere og andre praktikere til at være en stærk navigatør af sit dagtilbud. Læs mere
Artikel"Der er en masse energi i det" I Ikast-Brande Kommune er man godt i gang med at gøre den styrkede pædagogiske læreplan levende. Det sker blandt andet i netværk, hvor lederne deler deres erfaringer og øver sig sammen, fortæller daginstitutionschef Merete Villsen. Læs mere
PRESSEMEDDELELSEGymnasieelever taber ved at komme til eksamen i naturvidenskabelige højniveaufag Hvis du har matematik eller fysik som højniveaufag i gymnasiet, vil du gennemsnitligt set få lavere karakterer til både mundtlig og skriftlig eksamen, end du fik i årskarakterer. Derimod får du gennemsnitligt set den samme karakter til eksamen, som du fik i årskarakter i fagene dansk, engelsk og samfundsfag. Læs mere
TemaKaraktergivning i gymnasiet Find vores udgivelser om karaktergivning på gymnasiet, hvordan det karakterfri gymnasium fungerer, og hvilke udfordringer der er ved 7-trins-skalaen. Bliv klogere på, hvordan karakterer påvirker elevers tilgang til læring. Læs mere