ProjektDigitale teknologier i undervisningen EVA følger, hvordan gymnasier anvender digital teknologier i undervisningen - både før, under og efter coronanedlukningen. Læs mere
projektOptag på videregående uddannelser og ikkestartere Økonomi, drømmen om en anden uddannelsesplads eller tilbud om et job er de vægtigste grunde til Læs mere
PROJEKTSamarbejde om undervisningen på de gymnasiale uddannelser Sådan samarbejder lærerne på de gymnasiale uddannelser om undervisningen Læs mere
ProjektFølgeevaluering af gymnasiereformen 2017 EVA følger sammen med Rambøll implementeringen af 2017-reformen og ser konkret på, hvordan skolerne arbejder med reformens forskellige elementer, og hvilke udfordringer og muligheder der er. Her kan du finde alle rapporterne i følgeforskningsprogrammet. Læs mere
EVA undersøgerUndervisningen på de videregående uddannelser Find vores udgivelser og få inspiration til, hvordan du som underviser kan bruge evalueringer af undervisningen til at forbedre din undervisning på en videregående uddannelse. Læs mere
temaOptagesystemet Hvad ved gymnasieelever om optagesystemet? Hvilken betydning har gymnasiekarakterer for de videregående uddannelser? Og hvordan er sammenhængen mellem karakterer og den sociale baggrund hos universitetselever? Læs mere
temaUddannelsesparathedsvurderinger Find vores udgivelser om, hvordan ordningen med uddannelsesparathedsvurderinger (UPV'er) af de ældste elever fungerer. Få fx indsigt i praktikere og elevers erfaringer med vurderingerne, og hvorvidt UPV'erne bidrager til, at flere unge bliver klar til en ungdomsuddannelse. Læs mere