ProjektOrdblinde elever i folkeskolen Syv procent af eleverne på en folkeskoleårgang er ordblinde. Det svarer til, at der sidder en til to ordblinde elever i hver skoleklasse. Læs mere
EVA TEMAMåling af kvalitet i dagtilbud På denne side kan du læse mere om kvalitet i daginstitutioner. Bliv bl.a. klogere på, hvordan kvalitet i dagtilbud kan måles samt, hvordan I kan arbejde med kvalitet i jeres praksis. Læs mere
ProjektUndersøgelse fra 2020 af kvaliteten i kommunale dagtilbud Tre ud af fire børn i alderen 3-5 år bruger de fleste af deres vågne timer i en kommunal børnehave. Det gør børnehaverne til en vigtig arena i forhold til at sikre, at alle børn i Danmark trives og udvikler sig. EVA har undersøgt kvaliteten i kommunale børnehaver i Danmark. Her kan du læse mere om resultaterne af undersøgelsen. Læs mere
ProjektEvaluering af den styrkede pædagogiske læreplan EVA evaluerer i 2018-2021 den styrkede pædagogiske læreplan, som trådte i kraft 1. juli 2018, for Børne- og Undervisningsmisteriet. Vi følger udviklingen i kommunernes og dagtilbuddenes arbejde med at realisere den styrkede pædagogiske læreplan, bl.a. Læs mere
ProjektPædagoguddannelsen fra 2014 Find vores fire analyser + en sammenfatning om studerendes og underviseres vurdering af pædagoguddannelsen, studenterpopulationens udvikling og de studerendes motivation samt karakterers betydning for frafald på uddannelsen. Læs mere
EVA undersøgerDen nye folkeskole efter reformen Find vores udgivelser om den nye folkeskole efter folkeskolereformen. Vi har undersøgt skolebestyrelsens rolle i den nye skole, forældreperspektiver på folkeskolen, skolernes arbejde med klasse- og holddannelse og den pædagogiske praksis i indskolingen. Læs mere
EVA undersøgerEffekten af 10. klasse EVA ser på, om de kommunale 10.-klassetilbud, der er placeret i tilknytning til en folkeskole, gør unge i stand til at påbegynde og gennemføre en ungdomsuddannelse. Vi måler effekten af det kommunale 10.-klassetilbud set i forhold til elever, der afslutter grundskolen efter 9. Læs mere