ProjektKvalitet i daginstitutioner og dagplejer for 0-2-årige Resultaterne fra den første nationale undersøgelse af kvaliteten i danske daginstitutioner og dagplejer for 0-2-årige. Læs mere
ProjektForarbejde til national undersøgelse af kvalitet i dagtilbud EVA har undersøgt kvaliteten i de danske dagtilbud. Læs forarbejdet til kvalitetsundersøgelsen på denne side. Læs mere
ProjektSkandinavisk forskning i dagtilbud Hvert år udgiver danske forskere nye studier, der omhandler danske dagtilbud. Kortlægningen her skal gøre os klogere på, hvordan forskning i dagtilbud ser ud i Skandinavien. Læs mere
TEMAMåltider i dagtilbud Når dagtilbud har fokus på, hvordan der kan arbejdes pædagogisk med mad og måltider, gavner det børns læring, trivsel og udvikling. Siden her samler konkret inspiration og viden om at arbejde målrettet med udvikling af pædagogiske læringsmiljøer omkring mad og måltider i det enkelte dagtilbud. Læs mere
ProjektAlmene digitale kompetencer i EUD Hvilke almene digitale kompetencer bør elever tilegne sig i løbet af deres erhvervsuddannelse? Og hvordan skal erhvervsuddannelserne i praksis arbejde med at understøtte, at eleverne får de fornødne digitale kompetencer? Det har EVA undersøgt i denne behovsanalyse. Læs mere
ProjektUndersøgelse fra 2020 af kvaliteten i kommunale dagtilbud Tre ud af fire børn i alderen 3-5 år bruger de fleste af deres vågne timer i en kommunal børnehave. Det gør børnehaverne til en vigtig arena i forhold til at sikre, at alle børn i Danmark trives og udvikler sig. EVA har undersøgt kvaliteten i kommunale børnehaver i Danmark. Her kan du læse mere om resultaterne af undersøgelsen. Læs mere
ProjektEvaluering af den styrkede pædagogiske læreplan EVA evaluerer i 2018-2021 den styrkede pædagogiske læreplan, som trådte i kraft 1. juli 2018, for Børne- og Undervisningsmisteriet. Vi følger udviklingen i kommunernes og dagtilbuddenes arbejde med at realisere den styrkede pædagogiske læreplan, bl.a. Læs mere
PROJEKTViden om Pædagogisk ledelse Viden om giver jer den mest aktuelle og relevante viden om pædagogisk ledelse på tværs af grundskole, gymnasier og erhvervsuddannelser. Læs mere
temaPraktik på erhvervsuddannelserne Vil vi have dygtige faglærte, skal vi have gode erhvervsuddannelser: Der skal være kvalitet og progression i praktikken, og den enkelte elevs praktik- og skoleperioder skal spille godt sammen i. Få indblik i, hvad der skal til. Læs mere