RapportOrganiseringer i indskolingen2023 I denne rapport dykker vi ned i, hvordan en række skoler organiserer overgange og skift ved skolestart, i skolehverdagen og over tid i indskolingen. Læs mere
KatalogPraksisfaglig undervisning2023 Med praksisfaglige undervisningsformer kan man skabe en mere nuanceret og varieret undervisning. Men hvordan kan praksisfaglig undervisning se ud på tværs af skolens fag? Læs mere
InspirationskatalogPriU – på vej mod praksisfaglighed i udskolingen2023 Materialet giver idéer til praktiske og varierede aktiviteter i matematik- og danskundervisningen. Det er udviklet til de skoler, der er med i det tværkommunale udviklingsprojekt om praksisfaglighed (PriU), men alle med interesse i praktisk og varieret undervisning kan læse med. Læs mere
RapportRapport om indhold og kvalitet i fritids- og klubtilbud2023 Baseret på en spørgeskemaundersøgelse. Lederne af danske fritids- og klubtilbud svarer på, hvordan tilbuddene pædagogisk arbejder med børn og unge. Læs mere
FormidlingsproduktCentrale pointer om indhold og kvalitet i fritids- og klubtilbud2023 Formidlingsproduktet præsenterer centrale pointer fra Danmarks Evalueringsinstituts undersøgelse af indhold og kvalitet i danske fritids- og klubtilbud. Læs mere
NotatUndervisning af flersprogede elever i folkeskolen2023 I dette notat stiller EVA skarpt på nogle af de udfordringer og muligheder, lærerne selv oplever, når de underviser flersprogede elever i den almindelige undervisning. Læs mere
katalogStøtte til nyuddannede lærere2023 Dette katalog beskriver de vigtigste pointer fra danske og internationale undersøgelser og forskning om, hvordan man kan støtte nyuddannede lærere, og giver eksempler på, hvordan nogle danske kommuner og skoler lige nu arbejder med at støtte deres nyuddannede lærere. Læs mere
RapportUndersøgelse af kommunernes pædagogisk psykologiske rådgivning (PPR)2023 Rapporten giver et overblik over karakteren og omfanget af de udfordringer, der opleves i kommunernes PPR, og i samarbejdet mellem skolerne og PPR. Læs mere
MinianalyseSammenhængen mellem studenters grundskolekarakterer og efterfølgende uddannelse2023 Denne minianalyse fokuserer på, hvordan uddannelsen af forskellige faggrupper som fx lærere og pædagoger hænger sammen med studenters grundskolekarakterer. Læs mere
MetodeappendiksMetodeappendiks til Styrket elevmotivation i udskolingen2023 Projektet Styrket elevmotivation i udskolingen er gennemført af en projektgruppe på Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) i 2020-2023. I dette metodeappendiks beskrives projektets forskellige datakilder, samarbejdet med skolerne og med eksterne eksperter samt projektets analytiske arbejde. Læs mere