DEBATDet er en stor fejl, når voksne tror, at de skal styre børns leg Voksne kan understøtte børns leg ved at anerkende og hjælpe den på vej – og passe på, at vi ikke ødelægger den. Læs mere
ArtikelFærre voksne optages på EUV, men flere gennemfører På tre ud af fire hovedområder er der siden erhvervsuddannelsesreformen i 2015 sket et fald i tilgangen af voksne til grundforløbet på erhvervsuddannelserne. Antallet af voksne, der gennemfører grundforløbet, er dog steget, fordi en større andel gennemfører. Læs mere
DialogkortLedelse af den styrkede pædagogiske læreplan Hvordan kan du som leder facilitere arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplan? Bliv klogere her Læs mere
Plakat7 veje til bedre digitale læringsforløb2019 Her får I syv konkrete bud på tiltag, der kan være med til at forbedre jeres digitale læringsforløb på voksen- og efteruddannelser. Lige til at printe og hænge op til inspiration. Læs mere
Artikel"Det tager tid, før det bliver rigtig godt" Mange virksomheder kan ikke undvære medarbejderne i arbejdstiden og er derfor svære at overtale til at sende dem på efteruddannelse. På HF & VUC Fyn har man forsøgt at komme den udfordring til livs ved at tilføje digitale læringsforløb til uddannelsesudbuddet. Det fungerer, men man er ikke kommet sovende til succesen, forklarer afdelingsleder. Læs mere
DebatDigitale læringsforløb er ikke et quick fix Vellykkede digitale læringsforløb etableres ikke i et snuptag. Det kræver tid, penge og tålmodighed og ledelsesmæssig prioritering og opbakning er afgørende. Det viser en undersøgelse af erfaringerne med digitalisering af VEU. Læs mere
ArtikelUddannelse er en god vaccine mod offentlig forsørgelse At tage en uddannelse er en effektiv måde at mindske sandsynligheden for at modtage offentlig forsørgelse på. Det viser en ny undersøgelse fra Danmarks Evalueringsinstitut, EVA. Læs mere
ProjektErfaringer med digitalisering af VEU Hvordan er erfaringerne med at tilrettelægge voksen- og efteruddannelse (VEU) som e-læring og blended learning? Hvor udbredt er brugen af digitale læringsplatforme, og hvordan vurderer institutionerne behovet for at afdække deres digitale parathed? Læs mere
DEBAT Faglærte har brug for digital dannelse En analyse fra Danmarks Evalueringsinstitut viser, at der er behov for at styrke de almene digitale kompetencer på erhvervsuddannelserne. Det kræver, at de ansvarlige aktører sammen afklarer, hvordan eud-elevernes digitale kompetencer fremadrettet sikres Læs mere
DialogkortDialogkort til hjernen og kroppen Få inspiration til, hvordan I som pædagogisk personale kan bruge dialogkort til at arbejde med hjernen og kroppen indenfor dagtilbudsområdet. Læs mere