Rekruttering af pædagoger i daginstitutionerKommunernes indsatser for at sikre nok pædagoger i vores daginstitutioner2024 Kortlægning af kommunernes indsatser for at styrke rekruttering og fastholdelse Læs mere
FondsprojektRekruttering af pædagoger til daginstitutioner I dag oplever mange af landets daginstitutioner udfordringer med at rekruttere pædagoger. En ny undersøgelse, som EVA har udarbejdet med støtte fra Velfærds- og Forskningsfonden for Pædagoger, viser, hvor problemerne er størst, og hvad professionshøjskoler og kommuner gør for at afhjælpe udfordringen. Læs mere
ProjektKommunernes pædagogisk-psykologiske rådgivning (PPR) Denne undersøgelse sætter fokus på samarbejdet mellem PPR og grundskoleområdet, og vi belyser de udfordringer, som PPR og skolerne oplever. Læs mere
RapportTabelrapport - indhold og kvalitet i tidlig SFO2023 Denne tabelrapport er et selvstændigt bilag til Danmarks Evalueringsinstituts (EVA) rapport om indhold og kvalitet i tidlig skolefritidsordning (tidlig SFO). Tabelrapporten er udarbejdet på grundlag af en spørgeskemaundersøgelse blandt SFO- og fritidshjemsledere. Læs mere
ResumeIndhold og kvalitet i tidlig SFO2022 Her får du en kort og lettilgængelig udgave af de vigtigste resultater fra rapporten Indhold og kvalitet i tidlig skolefritidsordning. Læs mere
RapportIndhold og kvalitet i tidlig skolefritidsordning2023 Vi undersøger i denne rapport indhold og kvalitet i tidlig SFO. Læs mere
ProjektEvaluering af pædagoguddannelsen Uddannelses- og forskningsministeren har i 2021 evalueret pædagoguddannelsen med mål om bl.a. højere kvalitet. her kan du finde EVA's bidrag til evalueringen, som omfatter en ekspertvurdering af det faglige niveau på pædagoguddannelsen samt en række kvalitative analyser af bl.a. praktikken, læringsmiljøet og tilrettelæggelsen af pædagoguddannelsen. Læs mere
RapportOvergange fra dagtilbud til skole2021 Denne rapport handler om overgangen mellem dagtilbud og skole og dokumenterer de seneste årtiers udvikling i måden, overgangen er blevet praktiseret på. Rapporten bidrager desuden med viden om den aktuelle overgangspraksis på landets skoler. Læs mere
TemaOvergange fra dagtilbud til skole En god skolestart handler om at skabe sammenhæng i overgangen fra dagtilbud til sfo og skole. Find inspiration og ny viden om, hvad der giver en god overgang. Læs mere
MagasinMagasin om gymnasielæreres erfaringer med virtuel undervisning I dette magasin formidler Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) en række gymnasielæreres erfaringer med virtuel undervisning i coronatiden. Vi håber, at magasinet kan give dig et indblik i en hel særlig tid for lærerne på de gymnasiale uddannelser. Hvis du selv er lærer, kan du måske spejle dig i andre læreres oplevelser og erfaringer – og måske kan magasinet inspirere til refleksioner over, hvilken plads de digitale teknologier kan få i den fysiske undervisning i fremtiden. Læs mere