Rekruttering af pædagoger i daginstitutionerKommunernes indsatser for at sikre nok pædagoger i vores daginstitutioner2024 Kortlægning af kommunernes indsatser for at styrke rekruttering og fastholdelse Læs mere
RedskabRedskab til udvikling af interaktion i undervisningen2022 Med dette udviklings- og arbejdsredskab kan i stille skarp på interaktionen i jeres undervisning gennem bl.a. tydelig kommunikation, spørgsmålsorienteret dialog, fastholdelse af engagement og formativ feedback. Læs mere
RedskabRedskab til udvikling af struktur og organisering i undervisningen2022 Med dette udviklings- og arbejdsredskab kan I stille skarpt på struktur og organisering i jeres undervisning gennem fokus på bl.a. opstart og afslutning, variation og fremdrift, tidsstyring og differentiering. Læs mere
RedskabRedskab til udvikling af læringsmiljøet2022 Med dette udviklings- og arbejdsredskab kan I stille skarp på jeres læringsmiljø gennem fokus på relationer, klasseledelse, plads til at begå fejl og positive forventninger fra læreren. Læs mere
KATALOGInspiration til uddannelsers arbejde med Læringsbarometer2021 Dette katalog dykker ned i Læringsbarometer – UFM’s store spørgeskemaundersøgelse, der måler uddannelseskvalitet på de videregående uddannelser. Få inspiration og hjælp til, hvordan I kan arbejde med de indikatorer for et godt læringsmiljø, som er i læringsbarometer. Læs mere
SLIDES PowerPoint-præsentation fra EVA's webinar om peerfeedback 2021 Hent EVA's slides fra vores webinar om peerfeedback, der blev afhold den 18. juni. Læs mere
Skrivbar skabelonSkrivbar skabelon til at evaluere arbejdet med den pædagogiske læreplan2021 Formålet med skabelonen er at inspirere og under-støtte jeres skriftlige evaluering af arbejdet med den pædagogiske læreplan. Den skal gennemføres mindst hvert andet år. Det er ikke et lovkrav, at I benytter denne skabelon. Læs mere
NOTATStuderendes oplevelse af feedback på videregående uddannelser2021 Denne minianalyse ser nærmere på, hvordan studerende oplever feedback på videregående uddannelser. De studerende er bl.a. Læs mere
VIDENSNOTATViden om peerfeedback på videregående uddannelser2021 Hvordan får studerende det bedste udbytte af peerfeedback? Hvilken form skal peerfeedbacken fx have? Og Hvilken interaktion skal der være imellem de studerende? Dette vidensnotat gennemgår 10 centrale spørgsmål om peerfeedback på baggrund af internationale forskningsopsamlinger. Læs mere
Powerpoint i PDF-formatTilgængeliggjort modul om leg2021 Her finder i oplæg og øvelser, der kan anvendes i arbejdet med børns leg. PowerPointen er tilgængeliggjort. Den er derfor i PDF-format og kan ikke tilrettes. Læs mere