Rekruttering af pædagoger i daginstitutionerKommunernes indsatser for at sikre nok pædagoger i vores daginstitutioner2024 Kortlægning af kommunernes indsatser for at styrke rekruttering og fastholdelse Læs mere
FondsprojektRekruttering af pædagoger til daginstitutioner I dag oplever mange af landets daginstitutioner udfordringer med at rekruttere pædagoger. En ny undersøgelse, som EVA har udarbejdet med støtte fra Velfærds- og Forskningsfonden for Pædagoger, viser, hvor problemerne er størst, og hvad professionshøjskoler og kommuner gør for at afhjælpe udfordringen. Læs mere
Artikel9 ud af 10 PPR-ledere: Efterspørgslen på individuelle udredninger af børn og unge stiger PPR er under pres og oplever at skulle bruge halvdelen af deres tid på individorienterede og kompenserende opgaver. I stedet ville PPR hellere prioritere mere tid på det fællesskabsorienterede og forebyggende gennem rådgivning af lærere og pædagoger. Læs mere
ProjektKommunernes pædagogisk-psykologiske rådgivning (PPR) Denne undersøgelse sætter fokus på samarbejdet mellem PPR og grundskoleområdet, og vi belyser de udfordringer, som PPR og skolerne oplever. Læs mere
ArtikelNy lederuddannelse i psykisk arbejdsmiljø fungerer godt EVA har evalueret den nye kommunale og regionale lederuddannelse i psykisk arbejdsmiljø (ULPA), og evalueringen viser, at uddannelsen gennemgående fungerer godt. Læs mere
ProjektUddannelse i ledelse af psykisk arbejdsmiljø EVA har lavet en evaluering af lederuddannelsen i psykisk arbejdsmiljø på det kommunale og regionale område. Læs mere
RapportEvaluering af Uddannelse i ledelse af psykisk arbejdsmiljø på det kommunale og regionale område2023 En evaluering af lederuddannelsen i psykisk arbejdsmiljø på det kommunale/regionale område, der skal klæde kommunale og regionale ledere yderligere på i deres ledelsesrolle med henblik på, hvordan lederen i sin daglige ledelse kan være med til at udvikle og fastholde det gode psykiske arbejdsmilj Læs mere
ProjektVurdering af ikke-godkendte uddannelser og kurser på statslige uddannelsesinstitutioner Børne- og Undervisningsministeriet (UVM) samt Uddannelses- og Forskningsministeriet (UFM) har bedt Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) om at vurdere ikke-godkendte uddannelser og kurser, der henvender sig til udlændinge, og som udbydes på statslige uddannelsesinstitutioner. Læs mere
VurderingGenvurdering af Master of Science in International Business på IBA Erhvervsakademi Kolding2023 Vurdering af ikke-godkendte uddannelser og kurser på statslige uddannelsesinstitutioner Læs mere
DebatindlægStuderende savner feedback: Hvornår har du sidst givet feedback til din studiekammerat? Studerende på landets videregående uddannelser efterspørger mere feedback fra deres undervisere. Hver tredje nye studerende oplever ikke at få tilstrækkelig feedback, og danske studerende vurderer deres undervisere dårligere ift. feedback end studerende i de andre nordiske lande. Det er problematisk, når vi samtidig ved, at feedback, motivation og læringsudbytte hænger tæt sammen. Læs mere