VURDERINGGenvurdering af Master of Science in International Business and Management på Niels Brock2021 Vurdering af ikke-godkendte uddannelser og kurser på statslige uddannelsesinstitutioner. Læs mere
AnalyseVi skal ikke tale obligatorisk erhvervspraktik til alle. Vi skal tale meningsfuld erhvervspraktik til alle Erhvervspraktikken er på dagsordenen – og med god grund. Hvis vi vil have flere unge i gang med en erhvervsuddannelse, er en udbredelse af erhvervspraktikken i folkeskolen et rigtigt godt sted at starte. Læs mere
DebatEVA: Her er de mest grundlæggende problemer ved UPV’en, som der bør tages hånd om En ændring af UPV’en bør forholde sig til, om vurderingen af elevernes personlige og sociale kompetencer stadig skal være en adgangsbillet for, at eleven kan komme ind på den ungdomsuddannelse, hun ønsker. Læs mere
ArtikelStatus på gymnasiereformen tre år efter: Her går det fremad, og her er der stilstand Gymnasiereformen fra 2017 havde til formål at styrke elevernes faglighed, trivsel og overgangene til de videregående uddannelser. En ny følgeforskningsrapport, der har set på resultaterne af reformen i 2020, tre år efter reformen blev indført, giver en status på implementeringen af reformen på de Læs mere
FAKTAFakta fra evalueringen af gymnasiereformen på de fire gymnasiale ungdomsuddannelser2021 I dette faktaark fremgår udvalgte og foreløbige resultater fra evalueringen af gymnasiereformen gennemført i 2020 for alle fire gymnasiale ungdomsuddannelser. Evalueringen tegner et overordnet billede af, at der er tydelig fremdrift i skolernes implementering af reformen. Læs mere
FAKTAFakta fra evalueringen af gymnasiereformens intention om styrket skriftlighed2021 I dette faktaark fremgår udvalgte og foreløbige resultater fra evalueringen af gymnasiereformen gennemført i 2020 for alle fire gymnasiale uddannelser med fokus på styrket skriftlighed. Læs mere
RAPPORTGymnasiereformen følgeforskningsprogram 5. delrapport2021 Rapporten giver en status over foreløbige resultater og implementeringen af reformen samt en dybdegående evaluering af foreløbige resultater og implementeringen af de indsatser, som skal styrke elevernes skriftlige kompetencer. Læs mere
HæfteEn tryg start i vuggestue og dagpleje - viden og inspiration til praksis2021 I dette inspirationshæfte får det pædagogiske personale input til, hvordan de kan være med til at give børnene en god start i dagpleje/vuggestue. Der stilles skarpt på, hvad der skal til, for at barnet føler sig trygt og får tilknytning, og hvordan forældrene bliver trygge ved samarbejdet med dagtilbuddet. Læs mere
RapportBørns start i vuggestue og dagpleje2021 Rapporten giver viden om, hvordan dagtilbud arbejder med overgangen fra hjem til dagtilbud for de yngste børn. Den bygger på interviews med vuggestuer, dagplejere, forældre, sundhedsplejersker og pædagogiske konsulenter. Læs mere
MagasinEVA TEMA: Børn i udsatte positioner2021 EVA TEMA #22 sætter spot på, hvordan pædagogisk personale kan skabe et læringsmiljø med deltagelsesmuligheder for alle børn - også dem i udsatte positioner. Læs mere