INSPIRATIONSMATERIALERedskab til forankringsproces2018 Få inspiration til fem processer, der kan udvikle og forankre nye perspektiver på jeres pædagogiske praksis i tråd med den styrkede pædagogiske læreplan. Læs mere
INSPIRATIONSMATERIALERedskab til selvevaluering2019 Få her et redskab, der giver jer en ramme til systematisk at stille skarpt på og analysere jeres praksis inden for centrale områder i den styrkede pædagogiske læreplan. Læs mere
DialogkortEvaluerende pædagogisk praksis2018 Få dialogkort der guider jer gennem en evaluering af jeres pædagogiske praksis. Læs mere
PLAKATSådan kan I evaluere jeres pædagogisk praksis2018 Få en plakat, der viser jer tre trin i en evaluerende pædagogisk praksis. Læs mere
Kort omEvaluerende pædagogisk praksis2018 I denne Kort om evaluerende pædagogisk praksis kan I som pædagogiske ledere og personale i dagtilbud få indblik i, hvordan man arbejder med en systematisk evaluerende praksis i det pædagogiske læringsmiljø. Læs mere
LæreplansfokusSamspil og relationer Velfungerende samspil og relationer mellem børn og pædagogisk personale er afgørende for børns trivsel, læring, udvikling og dannelse. Samspil og relationer dækker over alle de situationer, hvor børn og pædagogisk personale kommunikerer eller er sammen om noget. Læs mere
ProjektUndersøgelse af arbejdet med læreplaner Her finder du EVA's undersøgelser af pædagogiske læreplaner i perioden fra 2004-2021, dvs. under den første lov om pædagogiske læreplaner. Læs mere
MagasinEVA TEMA: Børneperspektiver 2018 Dette temahæfte stiller skarpt på børneperspektivers betydning for det pædagogiske arbejde i dagtilbud. Få overblik og inspiration fra både forskning og praksis og bliv skarpere til at involvere børnenes blik i den pædagogiske praksis. Læs mere
temaForældresamarbejde EVA’s udgivelser hjælper dig som fagperson til at styrke forældresamarbejdet om børns læring og øge dialogen om barnets trivsel, udvikling og læring. Læs mere
RAPPORTSamarbejde mellem forældre og daginstitutioner2016 Hvordan bliver hverdagens forældresamarbejde organiseret af vuggestuer og børnehaver? Og hvilke muligheder og udfordringer oplever forældre og pædagoger i samarbejdet? Læs mere