RapportFeedback på erhvervsuddannelserne 2019 I denne rapport præsenterer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) resultaterne af en undersøgelse af, hvordan der arbejdes med feedback i praksis på erhvervsuddannelser. Læs mere
NotatStore kommunale forskelle i opkvalificering af flygtninge2019 EVA har undersøgt i hvor høj grad kommuner bruger arbejdsmarkedsuddannelser (AMU) til at opkvalificere nyankomne flygtninge, og om der er sammenhæng mellem flygtninges deltagelse i AMU og beskæftigelse. Læs mere
RapportVirksomheders brug og vurderinger af AMU i 20192019 Denne rapport beskriver virksomhedernes brug og vurderinger af AMU i 2019, og hvordan dette har udviklet sig siden 2007. Undersøgelsen bygger på en survey, som er den fjerde i en række surveys gennemført i årene 2007, 2011, 2015 og nu i 2019. Læs mere
RAPPORTFVU og de svage læsere i Danmark2016 EVA har undersøgt, om læsekurset FVU læsning trin 1 forbedrer læsekompetencerne hos den store målgruppe af voksne, der har svært ved at læse simple tekster. Læs mere
RAPPORTDen Grundlæggende Lederuddannelse - evaluering2016 Hvilket udbytte har ledere fået af den grundlæggende lederuddannelse i AMU i forhold til deres jobsammenhæng og fortsat efter- og videreuddannelse? Læs mere
GUIDEForskning og evidens2016 Her får du en 3-trins guide til at sortere og vurdere forskning om dagtilbud. Samtidig får du også præciseret nogle begreber, som kan bruges til at tale om forskning og evidens. Læs mere
ARTIKEL FRA BAKSPEJLETGiver voksenstyring læring? 2016 Nogle gange vil man som pædagog have børnene til at løse en bestemt opgave eller gøre tingene på en bestemt måde. Men hvad betyder det for børnenes erfaringer og deres læring, at den voksne styrer aktiviteten i detaljer, og hvad kan pædagogen gøre, hvis børnenes engagement daler? Læs mere