ProjektKommunernes pædagogisk-psykologiske rådgivning (PPR) Denne undersøgelse sætter fokus på samarbejdet mellem PPR og grundskoleområdet, og vi belyser de udfordringer, som PPR og skolerne oplever. Læs mere
ProjektMellemformer i folkeskolen Hvordan kan vi skabe inkluderende læringsmiljøer i folkeskolen, som både kan rumme almenelever og elever med særlige behov? Det ser EVA på i denne undersøgelse af mellemformer. Læs mere
ProjektGymnasiale uddannelser: Erfaringsopsamling på Covid-19-pandemien Siden marts 2020 har de gymnasiale uddannelser haft to længerevarende perioder med landsdækkende nedlukninger som følge af covid-19-pandemien. Hertil kommer en lang række lokale nedlukninger, hvor lokale smitteudbrud har lukket hele gymnasier eller sendt enkelte klasser hjem. Læs mere
ProjektEUD: Erfaringsopsamling på Covid-19-pandemien Et indblik i, hvordan de danske erhvervsuddannelser har det fagligt og trivselsmæssigt efter mere end halvandet år præget af kortere og længere perioder med nødundervisning som følge af Covid-19-pandemien Læs mere
ProjektSkolechefers, PPR's og skolepædagogers erfaringer fra anden nedlukning under Covid-19 Undersøgelsen belyser erfaringer med nødpasning, nødundervisning og Psykologisk Pædagogisk Rådgivning under Covid-19 pandemien under den anden nedlukning i 2021. Læs mere
ProjektGrundskole: Erfaringsopsamling på Covid-19-pandemien Siden marts 2020 har de danske grundskoler haft to længerevarende perioder med landsdækkende nedlukninger som følge af covid-19-pandemien. Hertil kommer en lang række lokale nedlukninger, hvor lokale smitteudbrud har lukket hele skoler eller sendt enkelte klasser hjem. Status, indsatser og fremadrettede behov. Læs mere
ProjektBarnets Stemme I projektet Barnets Stemme arbejdede fire folkeskoler med at inddrage barnets perspektiv i samarbejde med PPR når barnet viser tegn på mistrivsel. EVA har evalueret Barnets Stemme og bl.a. undersøgt hvordan barnets eget perspektiv kan inddrages systematisk, når skolen er bekymret for et barns trivsel? Og hvordan kan denne viden bruges i et systematisk samarbejde omkring barnet? Læs mere
PROJEKTSTU og FGU’s erfaringer med nødundervisning under covid-19 Bliv klogere på, hvordan elever, lærere og ledere oplevede den første nedlukning i foråret 2020. Hovedresultater af undersøgelsen af STU og FGU's erfaringer med nødundervisning under covid-19. Læs mere
ProjektSkolernes erfaringer fra første nedlukning under Covid-19 pandemien Erfaringsopsamlingen på grundskoleområdet har fokus både på nødundervisningens styrings- og ledelsesmæssige rammer og organisering og pædagogik. Læs mere
PROJEKTSamarbejde om undervisningen på de gymnasiale uddannelser Sådan samarbejder lærerne på de gymnasiale uddannelser om undervisningen Læs mere