WebinarWebinar: Sådan kan I bruge børnenes perspektiver til at understøtte deres leg Sådan kan I bruge børnenes perspektiver til at understøtte deres leg Læs mere
Fortæl os din meningFeedback til webinaret om børneperspektiver på leg i børnehaven Tusind tak fordi, du deltog i vores webinar om børneperspektiver på leg i børnehaven. Hvis du har kommentarer, kan du sende dem til os her. Læs mere
ArtikelNej, betydningen af leg kan ikke overvurderes Ny undersøgelse af børns perspektiver på deltagelsesmuligheder i leg understreger, at leg er krævende, kompleks og meget vigtig for børnene. Undersøgelsen peger også på, at pædagogisk personale kan beskytte leg og være med til at skabe flere deltagelsesmuligheder for børnene. Læs mere
HæfteBørns oplevelser af leg i børnehaven2023 Dette hæfte samler de vigtigste pointer fra EVA's undersøgelse af, hvad børn er optagede af, når de leger, og hvornår børn oplever at have de bedste muligheder for at deltage i leg med andre børn. Læs mere
RapportBørneperspektiver på deltagelsesmuligheder i leg2023 Hvad er børn optaget af, når de leger, og hvornår oplever børn at have de bedste muligheder for at deltage i leg med andre børn? Det har EVA undersøgt og præsenteret i denne rapport. Læs mere
ProjektBørneperspektiver på leg i børnehaven EVA har undersøgt, hvad børnene er optagede af, når de leger, og hvornår børnene oplever at have de bedste muligheder for at deltage i leg med andre børn. Det er børnene selv, der fortæller, viser rundt og tegner, hvad de oplever, når de leger - og når leg er svært. Læs mere
ArtikelInspiration fra viden og praksis: Sådan støtter skoler og kommuner nyuddannede lærere Mentorordninger, undervisningsobservation og introforløb. Det er nogle af de indsatser, som nyuddannede lærere kan have gavn af i deres første job. Læs mere
katalogStøtte til nyuddannede lærere2023 Dette katalog beskriver de vigtigste pointer fra danske og internationale undersøgelser og forskning om, hvordan man kan støtte nyuddannede lærere, og giver eksempler på, hvordan nogle danske kommuner og skoler lige nu arbejder med at støtte deres nyuddannede lærere. Læs mere
ArtikelNational undersøgelse viser svingende kvalitet i daginstitutioner og dagplejer for 0-2-årige 38 % af daginstitutioner og 46 % af dagplejerne har utilstrækkelig kvalitet. Mange steder kan det pædagogiske læringsmiljø kun til en vis grad forventes at understøtte de yngste børns udvikling og trivsel. Den første nationale undersøgelse af kvaliteten i danske dagtilbud for 0-2-årige giver os vigtig viden at handle på. Læs mere
RapportUndersøgelse af kvalitet i dagtilbud for 0-2-årige børn2023 Læs rapporten bygget på den nationale undersøgelse af læringsmiljøer og rammer i kommunale daginstitutioner og dagplejen for 0-2-årige børn. Læs mere